ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ // ΣΕΜΙΝΑΡΙA

Περισσότερα α)
Συγχαρητήρια, είσαι ο Αισχύλος!
Η γενναιότητα, η ευσέβεια, το ήθος σε χαρακτηρίζουν, σε έλκει το μυστήριο και το άγνωστο. Σου αρέσει να μοχθείς για ένα ιδανικό, να πολεμάς για τα πιστεύω σου. Είσαι πιστός στις αρχές σου και σε εμπνέουν οι μεγάλες ιδέες, οι πανανθρώπινες αλήθειες. Μάλλον στην Ελλάδα του 21ου αιώνα τα βρίσκεις λίγο σκούρα. Θα προτιμούσες να ζεις στην Ελευσίνα το 480 π.Χ παρά στο Παρίσι το 1930 μ. Χ., κι ας αγαπάς τα ταξίδια. Σου αρέσουν τα δύσκολα. Σε φαντάζομαι να τσακώνεσαι με τους φίλους σου για το αν θα πάτε στο καταφύγιο από το ανηφορικό μονοπάτι ή από το ίσιωμα. Το ξέρω πως σε γοητεύει η σκληραγώγηση, αλλά οι φίλοι σου μπορεί να κουράστηκαν από το περπάτημα και δεν βλέπουν την ώρα να ξαπλωθούν στους καναπέδες και να απολαύσουν την θέα. Στο τέλος θα σε αφήσουν να τραβήξεις την ανηφόρα μόνος σου. Και κάτι ακόμα: δεν χρειάζεται να ανάβεις κερί σε κάθε εικονοστάσι που συναντάς στον δρόμο για την Ελευσίνα!

Περισσότερα β)
Συγχαρητήρια, είσαι ο Σοφοκλής!
Ισορροπημένος και οξύνους, ενεργός και αεικίνητος, λάτρης της ομορφιάς και της τάξης, κοινωνικός και δυναμικός. Εργάζεσαι μανιωδώς και επιζητείς τα πρωτεία. Δεν είναι για σένα η δεύτερη θέση, δεν σου αρέσει να χάνεις. Τιμάς τους φίλους σου και θα τους υπερασπιστείς πάντα στα δύσκολα. Σου αρέσει να είσαι το κέντρο της προσοχής, και με τα χαρίσματα που έχεις είσαι η ψυχή του πάρτυ! Θα μπορούσες να ζήσεις σε οποιαδήποτε ιστορική εποχή και σίγουρα θα είχες κάποιο κάποιο αξίωμα, απ' όπου θα υπερασπιζόσουν τις απόψεις και τα ιδανικά σου. Κάνε πάντως και κάνα ταξιδάκι, να ξεκουραστείς, να χαλαρώσεις, να ηρεμήσει το μυαλό από την πολλή συνάφεια των ανθρώπων. Μπορεί να μην έχεις βαρεθεί τον τόπο σου αλλά όπως πας θα σε βαρεθεί ο τόπος σου. Κι αν δεν θέλεις να απομακρυνθείς πολύ, έλα στην Ελευσίνα, 1 έως 10 Ιουλίου!

Περισσότερα γ)
Συγχαρητήρια, είσαι ο Ευριπίδης!
Πνεύμα ανήσυχο, απαιτητικό, ταξιδιάρικο και αδέσμευτο, αποζητάς πάντα το καινοτόμο, το άλλο, το διαφορετικό. Φύση στοχαστική και ακριβοδίκαιη, ανατρεπτική, μαχητική μα κατά βάσει μελαγχολική, δεν τό 'χεις σε τίποτα να τα βάλεις με κυβερνώντες, με θεούς και με δαίμονες, προασπιζόμενος τις αξίες της ελευθερίας, της ισότητας, της διαφορετικότητας. Τολμηρός και ελευθερόστομος, μπορεί συχνά να παρεξηγηθείς και να τραβήξεις πάνω σου τα πυρά- πτοείσαι μα δεν καταβάλλεσαι: Ξανασηκώνεις το κεφάλι και παλεύεις ξανά, όλος αγωνία, απορία και ερωτηματικά. Συχνά νομίζεις πως ματαιοπονείς, πως δεν σε καταλαβαίνει κανείς και κλείνεσαι πάλι στον εαυτό. Προσοχή: Βγες από το καβούκι σου, δες κόσμο, πάρε κάνα τηλέφωνο, πήγαινε σε κάνα μπαράκι ρε αδελφέ, ξέσκασε λίγο. Πέρνα κι από το ΑΤΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ να δεις τι καλά θα περάσεις! Άκου με: Μην απογοητεύεσαι. Άστους να λένε. Δεν είσαι μόνος σου. Κάποτε θα δικαιωθείς.

Περισσότερα δ)
Συγχαρητήρια, είσαι άξιο τέκνο και των τριών τραγικών!
Διάβασε όλα τα παραπάνω, κι αν δεν βγάζεις νόημα, δεν πειράζει. Η πολλή σκέψη δεν έβλαψε κανένα. Ή μήπως έβλαψε; Έλα απ' το ΑΤΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ να το συζητήσουμε.

Περισσότερα ε)
Συλλυπητήρια, είσαι τραγικός!
Αν δεν απάντησες για πλάκα, τότε στο σχολείο το αγαπημένο σου μάθημα ήταν το διάλειμμα, κι από τους τρεις τραγικούς στο κεφάλι σου... τρεις λαλούν και δυο χορεύουν. Κι ακόμα να βρεις πόσο κάνει επτά επί Θήβας!
Αχ, με τα μυαλά που κουβαλάς, η ζωή σου θα είναι μαρτύριο και των γύρω σου τυραννία.
Άνοιξε κάνα βιβλίο κι άσε τα τσιτάτα και τις εξυπνάδες πριν είναι αργά.
Στο ΑΤΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ με τον κηδεμόνα σου γρήγορα!!!!

lapses of light

...Even though I walk through the darkest valleys,
I shall not fear,
For You are with me...

Η παράσταση ‘lapses of light’ είναι ο δεύτερος καρπός της συνεργασίας της Κωνσταντίνας Ευθυμιάδου, του Κώστα Μακρυγιαννάκη και του Αλέξανδρου Σεϊταρίδη. Κινούμενη σε ένα πλαίσιο εικαστικό και άμεσα ηχοποιητικό - με τον μουσικό να παίζει επί σκηνής - η χορογραφία πραγματοποιείται διαδραστικά με την ειδικά γραμμένη για την παράσταση μουσική και το φως να “ντύνει” και να ενισχύει κάθε πτυχή της ιδέας. Μικρές σκηνές - ιστορίες, άλλοτε παιχνιδιάρικες κι άλλοτε εσωστρεφείς, διαδέχονται η μία την άλλη σε μια αναζήτηση του φωτός που υπάρχει μέσα κι έξω από μας. Το ‘lapses of light’ είναι στην ουσία ένα κυνηγητό του φωτός, που στιγμιαία χάνουμε και μετά ξαναβρίσκουμε.
Οι τρεις καλλιτέχνες έχουν παρουσιάσει τις παραστάσεις τους στη Θεσσαλονίκη - Αβγό, στην Αθήνα - Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στο πλαίσιο της καλλιτεχνικής κοινότητας Μουσικό Χωριό και στο Φεστιβάλ Παπαϊωάννου.

Σύλληψη: Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου, Κώστας Μακρυγιαννάκης

Συντελεστές:

Χορογραφία, ερμηνεία
Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου

Live Μουσική
Κώστας Μακρυγιαννάκης

Φώτα & τεχνική υποστήριξη
Αλέξανδρος Σεϊταριδης

Κοστούμια & σκηνικά
Ηλιάννα Σκουλάκη, Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου

Φωτογραφίες
Mike Rafail, Νικόλας Χρυσός

CHORUS IMPRO/ Το κατορθωμένο σώμα/
Ένα εργαστήριο πάνω σε τεχνικές ensemble και αυτοσχεδιασμού.
με τη Γεωργία Τσαγκαράκη

Με οδηγό το ποίημα «Το κατορθωμένο Σώμα» από την ποιητική συλλογή «Το Αντίδωρο» του
Άγγελου Σικελιανού, θα εργαστούμε πάνω στις δυναμικές της ομάδας και την προσωπική κατάθεση
του εκάστοτε ερμηνευτή. Το ποίημα μιλάει για την σημασία του να πιστέψεις στον εαυτό σου , να
περάσεις μέσα από τα σκοτάδια σου και να αναδυθείς στο φως , ως ένας άλλος Απόλλωνας. Να
αναλάβεις την δύναμή σου και να λάμψεις. Στηριζόμενοι εννοιολογικά σε αυτή την εικόνα, θα
εξερευνήσουμε προσωπικές σκηνικές αποχρώσεις που μέσα από αυτοσχεδιασμούς θα οδηγήσουν σε
μια ‘συνάντηση’ των συμμετεχόντων . Στόχος η κατασκευή ενός άλλου είδους ΧΟΡΙΚΟΥ που θα
εκφράζει στις ανάγκες του συλλογικού ασυνειδήτου.
Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ των μελών του εργαστηρίου καθώς και η εργασία πάνω στην έννοια του ΑΚΟΥΩ, θα
είναι οι πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής και καλλιτεχνικής σύμβασης που θα ακολουθήσουμε και η
οποία στηρίζεται στην μέθοδο της Σπείρας.


Το Φαινόμενο της Σπείρας
Το Φαινόμενο της Σπείρας είναι μία μέθοδος που εφαρμόζεται στη θεατρική εκπαίδευση, στα
εργαστήρια προσωπικής ανάπτυξης και στη θεραπεία. Βασίζεται στην έννοια του σκηνικού συν-
υπάρχειν, και πήρε το όνομά της από το σύμβολο της σπείρας ως μια συνθήκη συνεχούς κίνησης και
αναγέννησης.
Ποια είναι η ανάγκη να ξεχωρίσει ένα άτομο από ένα σύνολο και πώς προκύπτει αυτή η ανάγκη. Πόση
δεξιοτεχνία χρειάζεται ένας άνθρωπος για να ανήκει ενεργητικά σε μια ομάδα και παράλληλα να
αποκτάει τα εργαλεία που τον κάνουν να ξεχωρίζει από αυτήν. Πώς το συλλογικό ασυνείδητο αντιδρά
σε ένα καθοριστικό σκηνικό γεγονός. Πώς αντιδρά ΤΟ ΣΩΜΑ του συνόλου. Πώς, τελικά, λυτρώνεται ένα
σύστημα αλλά και ο πρωταγωνιστής από αυτή την αποδέσμευση ενέργειας. Τι δυναμικές παρέχει η
σύμβαση της τελετουργίας και πώς ενδυναμώνει προστατεύοντας τα μέλη της ομάδας σε συλλογικό
και ατομικό επίπεδο.
Μια μη λεκτική πρακτική επικοινωνίας που μέσω της περιφερειακής όρασης, το σύνολο δημιουργεί
ένα δίχτυ ασφαλείας παρέχοντας το ιδανικό περιβάλλον για σκηνική συμβίωση ανεξαρτήτως
γλωσσικής σύμβασης. Ο συνδυασμός της ανοιχτής όρασης και της εκ βαθέων ανάλυσης των ποιητικών
κειμένων, πάντα με φορείς δυνατά και παρόντα σώματα, συνιστά τη μέθοδο της Σπείρας, που
συμβάλλει στην προσωπική ανάπτυξη και στη θεατρική συνύπαρξη.
Οι συμμετέχοντες καλούνται να έχουν διαβάσει το ποίημα και να έχουν αποστηθίσει τα αποσπάσματα
που είναι με κόκκινο.*

 

*Το ποίημα θα σταλεί στους συμμετέχοντες μετά την εγγραφή τους.

Γιατί η Ελευσίνα

city

Παρόλο που όπως συχνά επισημαίνεται η Ελευσίνα αποτελούσε μια από τις πέντε ιερές πόλεις της Αρχαίας Ελλάδας, στην σύγχρονή Ελλάδα είναι δυστυχώς η μοναδική από τις πόλεις αυτές που δεν έτυχε της αντιμετώπισης που θα άξιζε στην κληρονομιά και την ιστορία της.
Γιατί αν η Ολυμπία ή οι Δελφοί αποτελούν πρώτιστο τουριστικό προορισμό, αν η Αθήνα είναι η πρωτεύουσα του κράτους κι αν η η Δήλος τελεί υπό την προστασία των Αρχών, η μοίρα που η ανθρώπινη δραστηριότητα -και ασυδοσία- επιφύλασσε στην Ελευσίνα ήδη από τη σύσταση του νεοελληνικού κράτους ήταν αυτή της βιομηχανικής πόλης.

Η προνομιακή θέση της Ελευσίνας, η εγγύτητα της στην Αθήνα, η λειτουργία της ως συγκοινωνιακός κόμβος, τα γόνιμα εδάφη της, το φυσικό της λιμάνι, αποτέλεσαν μέσα στους αιώνες την ευλογία μα και την κατάρα της.

Η επιλογή της Ελευσίνας για την λειτουργία του Αττικού Σχολείου δεν είναι τυχαία: η ιδιότητα της ως γενέτειρας του Αισχύλου και των μυστηρίων, η λειτουργία της ως του γνωστότερου ίσως λατρευτικού κέντρου της αρχαιότητας, το ιστορικό της βάρος, αλλά και το μοναδικό αττικό τοπίο που επιφυλάσσει στον επισκέπτη, αποτέλεσαν τον πρώτο καταλυτικό παράγοντα για την επιλογή. Η βιομηχανική της κληρονομιά – μα και το βιομηχανικό της παρόν- τον δεύτερο.
Κάθε τόπος άλλωστε δεν αποτελεί παρά μια ιστορική, πολιτιστική και περιβαλλοντική μοναδικότητα, και πρέπει να προσεγγίζεται ανάλογα. Πόσο υποκριτικό μοιάζει αλήθεια να μιλάμε μόνο για το μακρινό ιστορικό παρελθόν και την παράδοσή μια πόλης, αγνοώντας επιδεικτικά το πρόσφατο παρελθόν και το παρόν της· πόσο κοντόφθαλμο να μελετάμε έναν αρχαίο της κάτοικο ωσάν να έζησε και να περπάτησε μέσα σε βιβλία και όχι στο χώμα που και σήμερα πατάμε· πόσο κοντόθωρο να αναφερόμαστε στην θεά της γης και το ελευσινιακό στάχυ, αγνοώντας την σχέση της ζώσας τοπικής κοινωνίας με το φυσικό περιβάλλον, το ενδιαφέρον της για το φυσικό τοπίο.

Μα πάνω από όλα στην Ελευσίνα μας οδήγησε η αθέατη, η μυστική, η αθόρυβη πλευρά της, εκείνο που κρατάει πάντα κρυφό, όπως έλεγε ο Σενέκας.
Γιατί στην πόλη αυτή μπορεί το μυστηριακό παρελθόν να σαγηνεύει, όμως το μυστηριακό παρόν καθηλώνει.
Κι αν στην Ελευσίνα του παρελθόντος συνέρρεαν κατά χιλιάδες για να συμμετέχουν στα μυστήρια, στην Ελευσίνα του σήμερα μια ματιά στο κοινωνικό μωσαϊκό της πόλης αποδεικνύει πως η πόλη αυτή εξακολουθεί να αποτελεί προνομιακό πόλο έλξης ανθρώπων από όλες της γωνιές της γης, είτε για λόγους βιοποριστικούς, ή αποκέντρωσης, είτε εκπαιδευτικούς ή τουριστικούς, είτε...είτε...

Πάντα υπάρχει λόγος για να πας στην Ελευσίνα

Γιατί το Παλιό Ελαιουργείο

venue

Η αρχιτεκτονική ιδιαιτερότητα και η αισθητική αξία των ανενεργών βιομηχανικών χώρων αλλά και η συναισθηματική τους αξία για τις τοπικές κοινωνίες υπαγορεύουν αναντίρρητα την προβολή και διατήρηση της τεχνολογικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς καθώς και την αξιοποίηση των υπολειμμάτων της βιομηχανικής δραστηριότητας, με την παράλληλη επαναχρησιμοποίηση και ανάδειξη του βιομηχανικού τοπίου, των παλιών εργοστασίων και κατασκευών, των αλλοτινών κτιρίων παραγωγής. Η επανάχρηση δε των ανενεργών βιομηχανιών για πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς είναι θεωρούμε η πλέον αρμόζουσα, μιας και τα κτήρια αυτά αποτελούν αφ' εαυτών ζωντανά σχολεία και μουσεία.

Η επιλογή του χώρου του Παλαιού Ελαιουργείου της Ελευσίνας εγγράφεται στα πλαίσια της ατένισης των βιομηχανικών μνημείων ως πληροφοριακών ορόσημων, ως πολιτιστικών και ιστορικών αποτυπωμάτων με εγχάρακτες πολιτιστικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις.

Η δε γειτνίασή του με τον λόφο των αρχαιοτήτων υποβάλλει την αναγκαιότητα της διατήρησης της βιομηχανικής κληρονομιάς παράλληλα με την διατήρηση της αρχαιολογικής και ιστορικής πολιτισμικής κληρονομιάς.

Save


ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ - ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Παρακαλούμε, βεβαιωθείτε ότι έχετε διαβάσει με προσοχή τους όρους συμμετοχής πριν ολοκληρώσετε την αίτησή σας.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Από 15 ΜΑΪΟΥ εως 30 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023

ΚΟΣΤΟΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ/ΠΑΡΟΧΕΣ:
€400 Για σπουδαστές άνω των 23 ετών.
€350 Ειδική εισφορά για νέους μέχρι 23 ετών καθώς και για ανέργους*

*(Με επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας ή κάρτας ανεργίας ΟΑΕΔ).

Το κόστος εισφοράς καλύπτει:
1. Ενεργή συμμετοχή σε όλα τα εργαστήρια/masterclasses
2. Δωρεάν είσοδο στις ομιλίες, διαλέξεις, παραστάσεις και τα λοιπά δρώμενα του Θερινού Σχολείου Αρχαίου Δράματος
3. Εκπαιδευτική εκδρομή
4. Πιστοποιητικό παρακολούθησης σεμιναρίων/masterclass
5. Δωρεάν διαμονή σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο της Ελευσίνας
6. Δωρεάν σίτιση (πρωινό και μεσημεριανό)

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΓΚΥΡΗ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥ ΠΟΣΟΥ ΜΕΣΑ ΣΕ 15 (ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ) ΕΡΓΑΣΙΜΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ.

ΤΡΟΠΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ
Η συμμετοχή στα σεμινάρια/master classes είναι εξασφαλισμένη μόνο μετά την κατάθεση της αντίστοιχης εισφοράς στον ακόλουθο λογαριασμό τραπέζης:

(EUROBANK)
Αριθμός λογαριασμού: 0026-0072-74-0101083910
IBAN:GR0702600720000740101083910
SWIFT CODE (BIC): ERBKGRAA
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟI: ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΔΡΟΜΟΣ ΜΕ ΔΕΝΤΡΑ

Η ΤΕΛΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΕΙΝΑΙ 30 ΙΟΥΝΙΟΥ 2023.

ΑΚΥΡΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Σε περίπτωση έκτακτης ακύρωσης της συμμετοχής η επιστροφή των εισφορών είναι εφικτή μόνο μέχρι τις 25 Ιουνίου!

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΦΟΡΜΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΘΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΘΕΣΕΙΣ.

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση παρακαλούμε επικοινωνήστε ηλεκτρονικά στο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ή στο Κινητό: 6907183406 (ώρες 18.00-22.00)


Αίτηση Συμμετοχής Εργαστηρίου

Γράψτε το ονοματεπώνυμο σας
Πρέπει να δώσετε μια έγκυρη διεύθυνση e-mail
Γράψτε την διεύθυνσή σας
Γράψτε το τηλέφωνο σας
Γράψτε το έτος γέννησεως σας (πχ. 1981)
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input

 

 

Μυστήριο 40 ΑΤΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ
To παρόν και το μέλλον του θεάτρου στην Ευρώπη και τον κόσμο
Στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

10ο ΑΤΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ
Σημειώσεις για μια Ορέστεια στην πανδημία
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

10ο Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος
Σημειώσεις για μια Ορέστεια στην πανδημία

Πότε: 1- 10 Ιουλίου 2022
Πού: ΕΛΕΥΣΙΝΑ

9ο Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος
Σημειώσεις για μια Ορέστεια στην πανδημία

Πότε: 1- 10 Ιουλίου 2021
Πού: estage.gr