To Βaumstrasse / Δρόμος με Δέντρα συνεργάζεται με τον Δήμο Ελευσίνας για την δημιουργία του θεσμού του Αττικού Σχολείου και παρουσιάζουν από την 1η έως και τις 10 Ιουλίου στο Παλαιό Ελαιουργείο το Θερινό Σχολείο, διάρκειας δέκα ημερών με παράλληλες εκδηλώσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών και εισηγητών.
Η διαρκής μελέτη και παρουσίαση του έργου των τριών μεγάλων τραγικών ποιητών αποτελεί έναν από τους κεντρικότερους άξονες του καλλιτεχνικού έργου του ΑΤΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ που δρα με την καθοδήγηση της Μάρθας Φριντζήλα.
Η επιλογή για την ενασχόληση με το αρχαίο δράμα σχετίζεται άμεσα με τη γλώσσα και τον τόπο στον οποίο ζουν και δημιουργούν τα μέλη της ομάδας.
Στόχος της ομάδας αποτελεί εξαρχής η δημιουργία ενός ισχυρού θεσμού με διεθνή προσανατολισμό για τη μελέτη του αρχαίου δράματος όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο αλλά σε όλα τα στάδια της εκπόνησης μιας παράστασης.
Μάρθα Φριντζήλα (σκηνοθέτης, καθηγήτρια υποκριτικής, ηθοποιός)
Βασίλης Μαντζούκης (συνθέτης, σκηνογράφος)
Νικολέττα Λάμπρου Φριντζήλα (γλωσσολόγος, φιλόλογος, μεταφράστρια)
Λίντα Καπετανέα (χορογράφος, χορεύτρια) | RootlessRoot
Jozef Frucek (χορογράφος, χορευτής, ηθοποιός) | RootlessRoot
Ιωσήφ Βιβιλάκης (θεατρολόγος, Καθηγητής Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Παν/μίου Αθηνών)
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:
Ιωάννα Ρεμεδιάκη (λέκτορας του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Παν/μίου Αθηνών , σκηνοθέτης, ηθοποιός)
Σαβίνα Γιαννάτου (τραγουδίστρια, συνθέτις, καθηγήτρια φωνητικής)
Ακύλλας Καραζήσης (ηθοποιός, σκηνοθέτης, καθηγητής υποκριτικής)
Camilo Bentancor (σκηνοθέτης, χορογράφος, ακροβάτης)
Σίμος Κακάλας (σκηνοθέτης, ηθοποιός)
Άντης Σκορδής (Συνθέτης)
Γεωργία Τσαγκαράκη (ηθοποιός, καθηγήτρια υποκριτικής)
Μαρίνα Σάττι (συνθέτης, τραγουδίστρια, ηθοποιός)
Τζωρτζίνα Κακουδάκη (θεατρολόγος, σκηνοθέτης, δραματουργός)
Μάνια Μαράτου (αφηγήτρια, δασκάλα αφήγησης, performer, μουσικός)
Ακτίνα Σταθάκη (θεατρολόγος, cultural manager)
Άθως Δανέλλης (καλλιτέχνης θεάτρου σκιών, δάσκαλος θεάτρου σκιών)
Ρούλα Πατεράκη (ηθοποιός, σκηνοθέτις)
Νικόλας Σπανός (κόντρα τενόρος, δάσκαλος φωνητικής)
Kωνσταντίνα Ευθυμιάδου (χορογράφος, χορεύτρια)
Γεωργία Παΐζη (δασκάλα τεχνικής Alexander & κίνησης)
Aθανασία Κανελλοπούλου (χορογράφος, χορεύτρια)
Χαρά Κότσαλη (χορογράφος, χορεύτρια)
Dunia Botic (τραγουδίστρια)
Marcus Bazley (σκηνοθέτης, δραματουργός)
Eμμανουέλα Κορκή (χορογράφος, χορεύτρια, ηθοποιός)
Mιράντα Τερζοπούλου (εθνολόγος, λαογράφος)
Ανδρέας Σεγδίτσας (δάσκαλος παραδοσιακών χορών)
Κώστας Βασαρδάνης (ηθοποιός)
Πότε: 5- 15 Ιουλίου 2023
Πού: ΕΛΕΥΣΙΝΑ
Σας καλωσορίζουμε στο Μυστήριο 40 Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος, στην 11η διοργάνωση του θεσμού!
Το Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος και η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης σας καλούν να συμμετάσχετε στην αλυσίδα μιας επιτακτικής συζήτησης που συνεχίζεται εν εκκρεμότητι εδώ και 25 αιώνες. Το θερινό σχολείο θα λάβει χώρα από τις 5 έως τις 15 Ιουλίου στην πόλη της Ελευσίνας για 11η χρονιά ως μέρος του προγράμματος της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Στη φετινή του έκδοση επικεντρώνεται στο παρόν και το μέλλον του θεάτρου στην Ευρώπη και τον κόσμο, στο ρόλο που διαδραματίζει στη διαμόρφωση των κοινωνιών, στο ρόλο του μπροστά στις παγκόσμιες εξελίξεις.
Το Μυστήριο 40 Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος απευθύνεται σε άτομα άνω των 18 ετών, επαγγελματίες και μη, με ενδιαφέρον για το Αρχαίο Δράμα και την σύγχρονη απόδοσή του. Το σχολείο θα φιλοξενήσει 40 μαθητές στο εντατικό θερινό πρόγραμμά του, όπου θα διδάξουν καθηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως οι: Μάρθα Φριντζήλα (υποκριτική), Νικολέττα Φριντζήλα (ενδογλωσσική μετάφραση), Σαβίνα Γιαννάτου (φωνητικός αυτοσχεδιασμός), Ιωάννα Ρεμεδιάκη (υποκριτική), Άντης Σκορδής (μουσική), Γεωργία Τσαγκαράκη (αυτοσχεδιασμός), Camilo Βentancor (κινησιολογία, μάσκα), Dunia Βotic (τραγούδι), Manuel Ronda (κίνηση, σύγχρονος χορός) και Marcus Βazley (υποκριτική, chorus work).Συνεχίζει με την ίδια αγάπη και αγωνία να προσφέρει στην πόλη και τους κατοίκους της ένα σχολείο ανοιχτό σε όλους, ένα χώρο μάθησης, διαλόγου και δημιουργικής έκφρασης, ένα σχολείο αντάξιο της πόλης που ήταν, είναι και θα παραμείνει μια πρωτεύουσα πολιτισμού για την Ευρώπη και τον κόσμο.
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ - ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ
“Δέκα λεπτά τραγωδία”
Ο σπουδαστής καλείται να ετοιμάσει μέσα σε μία εβδομάδα μία δεκάλεπτη παράσταση τραγωδίας του Αισχύλου στην οποία πρωταγωνιστεί ο ίδιος ερμηνεύοντας όλους τους ρόλους. Οι δεκάλεπτες παραστάσεις θα παρουσιαστούν στο κοινό στο τέλος του εργαστηρίου.
MARCUS BAZLEY –ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ, CHORUS WORK
https://www.marcus-bazley.co.uk/
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Ο ΧΟΡΟΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ;
Τι σημαίνει ο Χορός για εμάς σήμερα; Μέσα από αυτό το σεμινάριο θα διερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αξιοποιήσουμε τον Χορό στη σύγχρονη θεατρική δημιουργία. Ο Χορός διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο αρχαίο ελληνικό δράμα ενώ εμφανίζεται ακόμη και σε έργα του Σαίξπηρ, ωστόσο δεν διατηρεί τη θέση αυτή στη σύγχρονη γραφή. Θα εξετάσουμε τον ρόλο του Χορού στα κλασικά κείμενα και στη συνέχεια θα δούμε πώς μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε ως πηγή έμπνευσης σήμερα.
ΙΩΑΝΝΑ ΡΕΜΕΔΙΑΚΗ - ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ
Ο Αίαντας και η πόλη
Το εργαστήριο θα μελετήσει κειμενικά και υποκριτικά τρεις φάσεις στον Αίαντα του Σοφοκλή, που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τον ρόλο του Οδυσσέα, ως ουσιαστικού εκφραστή της δημοκρατικής πόλης. Ο ηρωικός αλλά και ακραίος κόσμος του Αίαντα συντρίβεται, δημιουργώντας κρίσιμα ερωτήματα για το άτομο και το σύνολο, την ετερότητα και την καταστολή. Αυτά τα ερωτήματα θα εξερευνήσουμε, στο σώμα των ηθοποιών και την πόλης, στους δρόμους της Ελευσίνας ξανά.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ- ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
CHORUS IMPRO/ Το κατορθωμένο σώμα/
Ένα εργαστήριο πάνω σε τεχνικές ensemble και αυτοσχεδιασμού.
Με οδηγό το ποίημα «Το κατορθωμένο Σώμα» από την ποιητική συλλογή «Το Αντίδωρο» του Άγγελου Σικελιανού, θα εργαστούμε πάνω στις δυναμικές της ομάδας και την προσωπική κατάθεση του εκάστοτε ερμηνευτή. Το ποίημα μιλάει για την σημασία του να πιστέψεις στον εαυτό σου, να περάσεις μέσα από τα σκοτάδια σου και να αναδυθείς στο φως , ως ένας άλλος Απόλλωνας. Να αναλάβεις την δύναμή σου και να λάμψεις. Στηριζόμενοι εννοιολογικά σε αυτή την εικόνα, θα
εξερευνήσουμε προσωπικές σκηνικές αποχρώσεις που μέσα από αυτοσχεδιασμούς θα οδηγήσουν σε μια ‘συνάντηση’ των συμμετεχόντων. Στόχος η κατασκευή ενός άλλου είδους ΧΟΡΙΚΟΥ που θα εκφράζει στις ανάγκες του συλλογικού ασυνειδήτου. Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ των μελών του εργαστηρίου καθώς και η εργασία πάνω στην έννοια του ΑΚΟΥΩ, θα είναι οι πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής και καλλιτεχνικής σύμβασης που θα ακολουθήσουμε και η οποία στηρίζεται στην μέθοδο της Σπείρας. More info
CAMILO BENTANCOR - ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ
“Μάσκα”
Θα μάθουμε να χρησιμοποιούμε την μάσκα για να φτιάξουμε τους ρόλους, θα παίξουμε τους ρόλους για να φτιάξουμε το καναβάτσιο και όλα αυτά με σκοπό να αυτοσχεδιάσουμε μία δραματουργία: να παίξουμε commedia.
Το σώμα, η φωνή κι ο χώρος θα είναι τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουμε για να αυτοσχεδιάσουμε τους ρόλους.
ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ - ΦΩΝΗΤΙΚΗ
ΣΑΒΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ - “Το Φαινόμενο της Φωνής”
www.savinayannatou.com
Έξω από τα πρότυπα και τους προκαθορισμένους κώδικες της ομιλίας και του τραγουδιού η Σαβίνα Γιαννάτου μας εισάγει στην φωνή ως φαινόμενο. Μέσα από ομαδικούς αυτοσχεδιασμούς, χωρίς την χρήση παρτιτούρας, εξερευνούμε την έσω φωνή και την ακολουθούμε ως την πηγή της. Η φωνή διαστέλλεται και συστέλλεται, γιγαντώνεται και συρρικνώνεται, ακροβατεί και χορεύει δίχως όρια. Το εργαστήριο ερευνά την φωνή και τα μυστήριά της στοχεύοντας σε μία φωνητική εμπειρία υπερβατική.
DUNIA BOTIC -ΤΡΑΓΟΥΔΙ
https://www.dunjabotic.com/
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΦΩΝΗΤΙΚΟΥ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ / ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ
Τεχνικές και δημιουργικά εργαλεία για τη μουσική και το θέατρο.
Όλοι μας έχουμε φωνή — είναι αναπόσπαστο μέρος της ανθρώπινης φύσης. Έχουμε επίσης μια εγγενή επιθυμία να επικοινωνήσουμε. Το πώς επικοινωνούμε και αν το κάνουμε άμεσα ή έμμεσα, είναι δική μας επιλογή. Η φωνή φέρει τη δυνατότητα αλλαγής, πληροφόρησης και μεταμόρφωσης.
Μέσα από μια ποικιλία ασκήσεων και οπλισμένοι με την κατανόηση της προέλευσης και της τοποθέτησης του φωνητικού μας ήχου, μπορούμε να εξερευνήσουμε τη φωνή ως όργανο που μας οδηγεί στη δημιουργικότητα, τον αυθορμητισμό και την ενδυνάμωση. Χρησιμοποιώντας έναν δυναμικό συνδυασμό ήχου, ποίησης/κείμενου, αυτοσχεδιασμού, αναπνοής και κίνησης, θα δημιουργήσουμε μια εργαλειοθήκη που μπορούμε να έχουμε ως αποσκευή μας στο καλλιτεχνικό μας έργο, αλλά και στην καθημερινή ζωή. Θα ασκηθούμε πάνω στον ήχο, τον ρυθμό, την τοποθέτηση της φωνής και την αναπνοή για να ενισχύσουμε τις ικανότητες μας στην άρθρωση και την προβολή. Βήμα-βήμα, με αφοσίωση και εξαάσκηση, καλούμαστε να υπερβούμε τις αντιλήψεις που μας περιορίζουν και τα πρότυπα τα οποία έχουμε συνηθίσει, ώστε να ανακαλύψουμε την αυθεντική έκφρασή μας μέσω της φωνής και του σώματος.
ΜΟΥΣΙΚΗ
ΑΝΤΗΣ ΣΚΟΡΔΗΣ -"Τακεντίμ... Ρυθμοί και πολυρυθμίες"
https://andysskordis.com/
“Ο ρυθμός είναι αναμφίβολα ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας. Από τη στιγμή της δημιουργίας, η καρδιά μας χτυπά και είμαστε συντονισμένοι με κάτι ρυθμικό που μας συνοδεύει μέχρι το ‘τέλος’.” Στο εργαστήρι αυτό θα μελετηθεί ο ρυθμός με μια διαφορετική προσέγγιση, αυτή της πολυρυθμίας, δηλαδή της συνύπαρξης δύο ή περισσότερων ρυθμών σε μια χρονική στιγμή. Στα μαθήματα θα διδαχθούμε τρόπους προσέγγισης του ρυθμού, μέσα από τις τεχνικές της Καρνατικής μουσικής (κλασική μουσική της νότιας Ινδίας) και πώς να εκτελούμε και να δημιουργούμε πολυρυθμίες λεκτικά ή αλλιώς με τη μέθοδο Konnakol. Παράλληλα θα μάθουμε πώς μπορούμε να αναπτύσσουμε τις πολυρυθμίες αλλά και πώς να κατανοούμε και να εκτελούμε πολύπλοκες ρυθμικές διατάξεις. Το εργαστήρι, λοιπόν, εισάγει τους συμμετέχοντες σε νέες ρυθμικές προσεγγίσεις, προτείνοντας μεθόδους για τη βελτίωση της αίσθησης του παλμού και ανάπτυξης της ρυθμικής αντίληψης.
ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ / ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ
MANUEL RONDA - ΚΙΝΗΣΗ — ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ — ΦΩΝΗ
Το μάθημα εστιάζει κατά κύριο λόγο στην ανάπτυξη μιας βαθιάς σύνδεσης με τα σώματά μας καθώς και στην κατανόηση των περιορισμών τους, γνωρίζοντας τη σκελετική δομή, τη μηχανική και την κινητικότητά τους. Οι συμμετέχοντες θα έχουν επίσης την ευκαιρία να ανακαλύψουν ξανά το φυσικό τους ένστικτο στην κίνηση. Μια σημαντική πτυχή του μαθήματος θα περιλαμβάνει την πολυεπίπεδη συνεργασία (partnering), κατά την οποία οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν τη δυναμική της εξάρτησης από ένα άλλο σώμα, τη δημιουργία της εμπιστοσύνης και την κυριαρχία του ελέγχου σε συνδυασμό με το ενδιαφέρον για τον συμπαίκτη τους. Επιπλέον, θα χρησιμοποιηθούν θεατρικά παιχνίδια για τη διερεύνηση της χρήσης της φωνής ως φυσικού στοιχείου που βρίσκεται μέσα στο σώμα μας. Μέσω μεθόδων αυτοσχεδιασμού, τόσο η σφαίρα της κίνησης όσο και αυτή της φωνής θα αντιμετωπιστούν ως κοινή βάση. Οι συμμετέχοντες θα εμβαθύνουν σε ρυθμούς, σιωπές και ακινησία, αναγνωρίζοντας πάντα ότι το όργανο που χρησιμοποιούν είναι ένα και το αυτό: το ίδιο τους το σώμα.
ΕΝΔΟΓΛΩΣΣΙΚΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ
"Πώς θα το έλεγε ο Αισχύλος..."
Εργαστήριο ενδογλωσσικής μετάφρασης.
Σύγχρονα παιχνιδίσματα πάνω στον λόγο λυρικών και τραγικών ποιητών για να λέμε "τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη".
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ (είσοδος ελεύθερη για το κοινό με σειρά προτεραιότητας)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
5-15 Ιουλίου 2023
ΧΩΡΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ:
Παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός της Ελευσίνας, Αγαθού 42, Ελευσίνα | Google Maps Link
Παλαιό Δημαρχείο Ελευσίνας, Πεζόδρομος Νικολαίδου | Google Maps Link
2ο Γυμνάσιο Ελευσίνας, Χατζηδάκη 38 Google Maps Link
ΠΡΟΣΒΑΣΗ:
Από ΜΕΤΡΟ Στ. ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ : 876 (ΣΤ.ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ-ΕΛΕΥΣΙΝΑ)
Στάση 1η Μουρίκη (Σταθμός)
Από ΜΕΤΡΟ Στ. ΑΙΓΑΛΕΩ : 845 (ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΕΛΕΥΣΙΝΑ)
Στάση 1η Μουρίκη (Σταθμός)
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | 6907183406 (18.00-22.00)
attikosxoleio.gr | Facebook Page | Instagram
Το Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος πραγματοποιείται με την υποστήριξη της 2023 Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και του Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος του ΥΠΠΟΑ.
Μάθετε περισσότερα για το πρόγραμμα της 2023 Ελευσίς: 2023eleusis.eu
Martha Frintzila
Ελεύθεροι πολιορκημένοι (από τα Ιταλικά σχεδιάσματα)
Μάρθα :
«Η αιτία τόσου κοιτάγματος, τόσης χαμηλόφωνης ομιλίας του κόσμου που περνούσε εμπρός μου, μου αποκαλύφθηκε από τον μεγάλο και γλυκό πλούτο της αγάπης σας. Και τώρα όλα αυτά που μας συμβαίνουν μου παρουσιάζονται σαν σκιές. Όλα όσα κάποτε μου φαίνονταν ασύλληπτα μακριά και ψηλά, τώρα μοιάζουν για μένα όπως όταν βλέπει κανείς από την ψηλή όχθη την εικόνα του κάτω στην επιφάνεια του νερού. Δέν χάθηκαν λοιπόν όλα για μας. Έπαψα να βλέπω αυτό το αδυνατισμένο παιδί μου σαν μιά ζωγραφιά πού κάνουν στο στήθος τους οι θαλασσινοί με το βελόνι. Έπαψα να ζηλεύω το πουλάκι που βρήκε ένα μικρό σπόρο και τραγούδησε. Αλλά όπως αυτό το πουλί, όταν η καλοκαιρινή ζέστη φλογίζει τη φύση, βρίσκει την ευτυχία του στη δροσερή σκιά και τη δέχεται με τη μικρή ψυχή του και μ' ένα φευγαλέο κελάϊδημα, έτσι κι εγώ, από τη δίνη των οπλισμένων εχθρών που με κυκλώνουν, πολυάριθμοι, θορυβώδεις, θριαμβευτικοί, βρίσκω καταφύγιο σ' αυτόν εδώ το χώρο όπου έχουν συγκεντρωθεί όλοι οι θρόνοι της γης - μιλώ για σένα, ώ ευεργετικό όρυγμα που θα ανατιναχτείς τα ξημερώματα».
MANUEL RONDA
Ο Manuel Ronda γεννήθηκε στη Γένοβα της Ιταλίας το 1977. Σπούδασε Βιομηχανικό Σχέδιο στο Πανεπιστήμιο Αρχιτεκτονικής της Γένοβας και αργότερα σύγχρονο χορό και θέατρο στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Άμστερνταμ το 1999. Ως ηθοποιός, ασχολήθηκε με την ομάδα παιδικού θεάτρου «Teatro del Piccione» στη Γένοβα, όπου έπαιξε σε παραγωγές όπως οι BFG, Chisciotte και I Eat the Moon. Επιπλέον συνεργάστηκε με τον Lindsay Kemp στη Ρώμη.
Το 2000, ο Manuel γνώρισε τον André Gingras στο Άμστερνταμ, κάτι που οδήγησε στη δημιουργία της σόλο χορογραφίας του CYP17. Αυτή η σόλο παράσταση παίχτηκε για μια δεκαετία σε ένα ευρύ φάσμα χώρων σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Μπιενάλε Χορού της Βενετίας, της Όπερας του Σίδνεϊ και του «Lindenmayer System» της Χάγης / Άμστερνταμ. Στη συνέχεια εντάχθηκε στους Charleroi / Danses Plan-K / Frederic Flamand και εμφανίστηκε στο Zeropoint με την Angelique Wilkie.
Το 2005, ο Manuel εντάχθηκε στους UltimaVez / Wim Vandekeybus, συμμετέχοντας και περιοδεύοντας στις δημιουργίες Puur, Spiegel, Menske, Talk to the Demon, καθώς και στη μεγάλου μήκους ταινία HereAfter, με έδρα τις Βρυξέλλες. Ως θεατρικός συγγραφέας, βοήθησε τη χορογράφο / σκηνοθέτη Elena Fokina σε παραγωγές όπως το Pristan στο Μεξικό και τα Bielovodie και Between Sky and Earth στη Μόσχα. Εργάστηκε επίσης με τον Klaus Jurgens στο Asa Nisi Masa και συνεργάστηκε με τον Kenneth Flak στη δημιουργία του 2Halves στο Φεστιβάλ της Χάγης / CaDance.
Το 2012, ο Manuel άρχισε να συνεργάζεται με τους RootLessRoot / Λίντα Καπετανέα & Jozef Fruček, συμμετέχοντας σε παραγωγές όπως το Kireru, το Europium και το When the Dogs Assailed Their Masters στην Αθήνα. Έκανε το ντεμπούτο του ως ηθοποιός το 2013 στην ταινία Confession του German Jauregui στη Ζυρίχη. Το 2015 πήρε μέρος στο Tornar, μια δημιουργία που φτιάχτηκε με και για παιδιά από τον Seppe Bayens στις Βρυξέλλες. Κατά τη διάρκεια της σεζόν 2017-2018, ο Manuel έπαιξε ζωτικό ρόλο στην αναβίωση του Puur, ως ερμηνευτής στην παράσταση αλλά και ως βοηθός τον Wim Vandekeybus για το Σουηδικό Βασιλικό Μπαλέτο στην Όπερα της Στοκχόλμης. Το 2018, συμμετείχε στην εικαστική έκθεση Last Meal Café, την οποία επιμελήθηκε η Tasya Krougovykh των Pussy Riot, που πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα και το Space W139 στο Άμστερνταμ. Επιπλέον, διδάσκει εργαστήρια σύγχρονου χορού και θεάτρου διεθνώς, ενώ παράλληλα δημιουργεί δικές του παραγωγές. Ο Manuel κατοικεί σήμερα στις Βρυξέλλες.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΉ ΕΜΠΕΙΡΊΑ
Ο Manuel έχει μεγάλη εμπειρία ως δάσκαλος, παρουσιάζοντας τακτικά εργαστήρια σύγχρονου χορού και θεάτρου για οργανισμούς όπως το Cullberg Ballet, το Swedish Royal Ballet και το DansCentrum στη Στοκχόλμη, ττο Norrdans στη Σουηδία, το Xie Xin Dance Company στη Σαγκάη, το Ballet de Marseille με επικεφαλής τον Frederic Flamand και το Dance Works Rotterdam με τον André Gingras. Έχει διατελέσει επίσης τακτικός δάσκαλος στην πειραματική σχολή χορού SEAD στο Σάλτσμπουργκ και στις σχολές Theaterschool και HJF στο Άμστερνταμ. Έχει μοιραστεί την τεχνογνωσία του στο TanzHaus της Ζυρίχης και έχει πραγματοποιήσει εργαστήρια για το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, συνεργαζόμενος με τον Jozef Fruček και τη Λίντα Καπετανέα των RootlessRoot - Fighting Monkey, καθώς και πολλά άλλα σεμινάρια σε όλο τον κόσμο.
DUNIA BOTIC
Η Dunia Botic είναι τραγουδίστρια με έδρα της το Λονδίνο και καταγωγή από την Ελλάδα και τη Σερβία. Ως επαγγελματίας τραγουδίστρια ειδικεύεται στον φωνητικό αυτοσχεδιασμό, στη folk μουσική της Ανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, καθώς και στη μουσική της Εγγύς Ανατολής. Αντλώντας από τη βαθειά σύνδεσή της με τη φύση και με τους ανθρώπους, δημιουργεί έναν προσωπικό ήχο που περιλαμβάνει στοιχεία και αρμονίες από δημοτικά τραγούδια και αυτοσχεδιασμούς με ρίζες στην παγκόσμια μουσική παράδοση. Ασχολείται με μία ευρεία γκάμα μουσικών ειδών, μεταξύ των οποίων η Jazz, η Soul, το Μουσικό Θέατρο, η Μουσική για τον Κινηματογράφο, και το Makam Τραγούδι. Διαθέτει θεατρική παιδεία και έχει συνεργαστεί ως βασική τραγουδίστρια με την Royal Shakespeare Company σε πολλές παραγωγές (Τίμων ο Αθηναίος, Ταρτούφος, Μουσείο της Βαγδάτης) στο Royal Shakespeare Theatre του Stratford-upon-Avon και στο Barbican.
Αυτή την περίοδο διδάσκει στην Ακαδημία Μουσικής και Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου, με επίκεντρό της τη δημιουργία ρυθμικών και φωνητικών συνθέσεων μέσα από δομικούς φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς για τον Χορό του αρχαιοελληνικού δράματος.
MARCUS BAZLEY
Ο Marcus είναι σκηνοθέτης, θεωρητικός του θεάτρου και δραματουργός. Παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και στο Παρίσι. Το έργο του χαρακτηρίζεται από ισχυρό ήθος συνόλου και πνεύμα συνεργασίας, στο οποίο ενσωματώνονται η ενεργή αφήγηση, η κίνηση και η παρουσία του Χορού. Ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Cyphers Theatre Company, έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Ερρίκος Ε’, Μεγάλες Προσδοκίες, Οι Τρεις Σωματοφύλακες, Το Αββαείο του Νορθάνγκερ και Ορλάντο. Είναι Αναπληρωτής Διευθυντής της εταιρείας Sheepish Productions, για την οποία και έχει σκηνοθετήσει τέσσερα νέα έργα. Ο Marcus έχει εργαστεί εκτεταμένα σε σχολεία – είναι Διευθυντής του Σχολικού Φεστιβάλ Coram για τον Σαίξπηρ ενώ έχει διατελέσει Γενικός Διευθυντής του οργανισμού West End In Schools. Έχει ασχοληθεί με την ανάπτυξη καλλιτεχνών για το Barbican Center του Λονδίνου για πολλά χρόνια, συνεργαζόμενος, μεταξύ άλλων, με τους Cheek By Jowl, Complicité και Royal Shakespeare Company. Έχει παρουσιάσει τα εργαστήριά του σε πανεπιστήμια σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ των οποίων τα King's College London, University College London και Durham University.
Η Ναταλία Λαμπαδάκη γεννήθηκε το 1991 και μεγάλωσε στην Ορμύλια Χαλκιδικής. Είναι απόφοιτη του τμήματος μουσικής επιστήμης και τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με ειδίκευση στο δημοτικό τραγούδι. Είναι μέλος του γυναικείου πολυφωνικού συνόλου «ΠΛΕΙΑΔΕΣ» από το 2012 και τα τελευταία τέσσερα χρόνια συνεργάζεται με τον Simone Mongelli ως performer στην παράστασή του ΄΄Bodyterranean΄΄. Παράλληλα, από το 2018 διεξάγει τακτικό εργαστήριο πολυφωνικού τραγουδιού στον πολυχώρο τέχνης ΄΄Βaumstrasse΄΄. Έχει συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες μέσω των δισκογραφικών της συμμετοχών αλλά και σε συναυλιακό επίπεδο. Τον Φεβρουάριο του 2020 παρουσίασε τη μουσική παράσταση, δικής της παραγωγής, με τίτλο "Τα τραγούδια της ντροπής", η οποία ήταν βασισμένη σε παραδοσιακά τραγούδια δασκευασμένα από τον Σταύρο Ρουμελιώτη. Toν Φεβρουάριο του 2022 κυκλοφόρησε το ομότιτλο βιβλίο/cd με αυτά τα τραγούδια από τις εκδόσεις κψμ.
Natalia Lampadaki - FACEBOOK PAGE
Ο Γιάννης Δεσποτάκης είναι κρουστός, ηχοποιός και συνθέτης γεννημένος στην Ελλάδα. Ελαβε μαθήματα πιάνου και ηλεκτρικης κιθάρας, ενώ μελέτησε συστηματικά ινδική κλασική μουσική και ρυθμολογια με τον Satnam Ghai και τον Nihat Yersaloglu. Παράλληλα σπούδασε drums υπο την καθοδήγηση του Νίκου Καπηλιδη. Ξεκινησε την καλλιτεχνική του σταδιοδρομία το 2005 και 3 χρόνια αργότερα προέκυψε η έκτοτε μόνιμη συνεργασία με τον Νεοζηλανδό σαξοφωνίστα και συνθέτη Hayden Chisholm καθώς και με την Ελληνίδα τραγουδίστρια και συνθέτη Σαβίνα Γιαννάτου. Από το 2008 έχει αφοσιωθεί στην έρευνα και πρακτική εφαρμογη του ελεύθερου βιωματικού μουσικού αυτοσχεδιασμού, των αρχέγονων φωνητικών παραδόσεων της υδρογείου, της φωνητικής ηχοποιίας και της ζωτικής σύνδεσης μεταξυ καρδιάς, φωνής και αυτοσχεδιασμού μέσα απ το πρίσμα της ελεύθερης μουσικης δημιουργίας. Έχει κυκλοφορήσει 7 δίσκους τα τελευταία 6 χρόνια με πιο πρόσφατο το πρώτο σόλο άλμπουμ του με τίτλο "The Silent Cry of an Urban Orangutan", στο οποίο ενυπάρχουν εμφανείς αναφορές στη συγγένεια των μουσικοφωνητικών παραδόσεων μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ανατολής(Καζακστάν,Μογγολία κτλ) . Το αλμπουμ αυτό είναι αφιερωμένο στο έργο και την μνήμη του πρόσφατα χαμένου Dr. Milford Graves (1941-2021) και του πολύ πρόωρα χαμένου Demetrio Stratos (1945-1979). Από το 2014 μαζί με τον Αντώνη Σταυρινό έχουν δημιουργήσει το καλλιτεχνικό σύνολο Meating For Business. Το 2017 συνεργάστηκε με την θεατρική ομάδα ΠΥΡ για την παράσταση ΑΦΙΞΗΣ που έλαβε χώρα στη μικρή Επίδαυρο στα πλαίσια του φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου όπου και συνέθεσε αυτοστιγμεί τη ζωντανή αυτοσχεδιαστική μουσική του εργου. Η εις βάθος ενασχόληση του με το παραδοσιακό μογγολικο τραγούδι για περισσότερα απο 15 χρονιά είναι ένα απ τα πράγματα που έχουν συμβάλει ζωτικα στην αρμονία της καλλιτεχνικής του έκφρασης. Συνεργάζεται με αξιοσημείωτους καλλιτέχνες οπως: Gareth Lubbe, Sebastian Gramms, Philip Zoubecκ, Joe Tornabene, Αντώνης Ανισσεγκος, Δημήτρης Παντελιας, Στέλιος Μίχας, Μέμος Μουστάκας, Ναταλία Μαντά, Γιάννης Αναστασάκης, Νεφελη Σταματογιανοπούλου και πολλους αλλους.
ΑUDIO LINKS: The Silent Cry Of An Urban Orangutan | Meating for Business
Ο Simone Mongelli είναι μουσικός κρουστών και Body Music Performer από την Ιταλία,
και ζει στην Αθήνα. Ασχολείται με διάφορα είδη μουσικής, όπως την παραδοσιακή, τον
ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, την παλαιά μουσική και την Body Music· η πολυετής έρευνά του
πάνω στις παραδοσιακές μουσικές και κουλτούρες της Μεσογείου είναι η βάση της έντονα
προσωπικής του μουσικής γλώσσας, που εμπλουτίζεται από τις εμπειρίες του σε διάφορα
στιλ και μουσικά ιδιώματα, για να δημιουργήσει ένα σύγχρονο και υψηλά εκφραστικό
μείγμα.
Είναι άριστος διπλωματούχος εθνομουσικολογίας, με τόνο, από το Πανεπιστήμιο της
Bologna, και άριστος πτυχιούχος παραδοσιακών κρουστών από το Ωδείο Φ. Νάκας της
Αθήνας, με τον Π. Κούρτη. Στην Ιταλία σπούδασε επίσης κλασσικά κρουστά με τον M° P.
Tini, jazz drums με τον F. D’Auria, σύνθεση με τους M. Aliffi και D. Ambrosioni, και ασχολήθηκε
με τα παραδοσιακά κρουστά της Ιταλίας και της Μεσογείου. Συμμετείχε σε σεμινάρια με
τον Giulio Capiozzo (AREA), τον Misirli Ahmet και τον Raffaele Inserra.
Ασχολείται με την Body Music από το 2007, και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και ύστερα
συνεργαστεί με πολύ σημαντικές προσωπικότητες του είδους, όπως τον Max Pollak (Nέα
Υόρκη), τον Keith Terry (Oakland, CA), τους Barbatuques (Sao Paulo, Βραζιλία), τον Danny
“Slapjazz” Barber (San Diego, CA), τον Jep Melendez (Ισπανία), και τα μέλη των Stomp Leela
Petronio (Παρίσι) και Simone Clarke (Λονδίνο)...
Στην Ιταλία ίδρυσε διάφορα μουσικά projects, όπου ήταν δραστήριος και ως συνθέτης και
ενορχηστρωτής, και με το συγκρότημά του Juba Lane, κέρδισε το 1999 το πανιταλικό jazz
διαγωνισμό “Fiesole Jazz”, με τον Stefano Bollani στην επιτροπή.
Έχει συνεργαστεί με σχήματα και καλλιτέχνες από την Ιταλία (Radiodervish, Canto Antico,
Calicanto, Viva Biancaluna Biffi, BAMP, Echo Art, Il Paese delle Mille Danze, Shlomot...), και ξένα
(Gnawa της Casablanca – Μαρόκο, Touareg de l’Ahaggar – Αλγερία, Sarajevo, Europe –
international project, και διάφορα άλλα) και έχει εμφανιστεί σε συναυλίες και φεστιβάλ σε 20
χώρες. Συνεργάζεται σταθερά με τα συγκροτήματα Kafeneion και Chef de Kef στην Ελβετία.
Διηύθυνε για τέσσερα χρόνια ένα σημαντικό φεστιβάλ Ιταλικής Παραδοσιακής Μουσικής,
"Le vie della Musica", στην Monza.
Στο χώρο του θεάτρου, έγραψε και σκηνοθέτησε τρεις παραστάσεις, βασισμένες
στον αυτοσχεδιασμό, την σχέση με το χώρο και την συνάντηση διαφόρων καλλιτεχνικών
γλωσσών, με μουσικούς, χορευτές, ηθοποιούς, εικαστικούς και καλλιτέχνες του δρόμου, οι
οποίες παρουσιάστηκαν στην Ιταλία και στο εξωτερικό.
Έπαιξε στην περιοδεία του ιταλικού musical “Gianburrasca”, με τον Marco Morandi, με
μουσική του Nino Rota, και στην Ελλάδα στο θεατρικό έργο του Σωτήρη Χατζάκη “Του
νεκρού αδερφού”, με παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συνεργάστηκε επίσης
με τον σκηνοθέτη Γιάγκο Ανδρεάδη και με άλλους θιάσους, και έχει γράψει μουσική για
την χοροθεατρική παράσταση “Dall’altra parte del mondo” της ιταλικής ομάδας ArtNiveau, με
την οποία συνεργάζεται τακτικά.
Στην Ελλάδα συνεργάστηκε με διάφορα συγκροτήματα και καλλιτέχνες, παίζοντας
jazz, rock, reggae, έντεχνη και παραδοσιακή ελληνική μουσική, afro, world, fusion και
παραδοσιακή μουσική της Κάτω Ιταλίας. Έχει συνεργαστεί σταθερά με τον Πέτρο Κούρτη
και τον συνθέτη Νίκο Μαμαγκάκη, και περιστασιακά με το Λύκειο Ελληνίδων και με
γνωστούς μουσικούς και τραγουδιστές της παραδοσιακής, έντεχνης και τζαζ μουσικής,
όπως τους D. Lynch, Γ. Κωτσίνη, Γ. Καψάλη, Κίτρινα Ποδήλατα, Μ. Φαραντούρη, Θ.
Μικρούτσικο, Ζ. Καρούνη, Γ. Νέγκα, Γ. Κοντογιάννη, Β. Λέκκα, Ε. και Σ. Βουγιουκλή, Ζ.
Τηγανούρια, Μ. Αχαλινωτόπουλο, Μ. Παπαδέα, J. Marugg, Γ. Φακανά, Θ. Κοτονιά, Encardia
κ. α., και έχει λάβει μέρος σε πολλές δισκογραφικές δουλειές...
Συνεργάζεται επίσης συστηματικά με τον Νίκο Τουλιάτο, είναι μέλος της ομάδας κρουστών
Ηχόδραση, και το 2008 ίδρυσε με τον Θ. Δασκαλόπουλο το πρώτο ελληνικό συγκρότημα
Body Music, “Kantu Korpu”, με σημαντικές εμφανίσεις και συνεργασίες στην Ελλάδα και στο
εξωτερικό, μέχρι το 2013. Το Νοέμβριο του 2016 κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ με
μουσική αποκλειστικά από το ανθρώπινο σώμα και την φωνή, το Bodyterranean: ένα Body
Music έργο, πρωτοποριακό για την Ελλάδα και όχι μόνο, με δικές του δημιουργίες
βασισμένες στην παραδοσιακή μουσική της Ελλάδας και της Νοτίου Ιταλίας, που
συμπεριλαμβάνει πολύ σημαντικές συμμετοχές από body music performers και vocalists από
την Ελλάδα (Αρετή Κετιμέ, Μαρία Κώτη, Μάνος Αχαλινωτόπουλος - στα φωνητικά! -,
Αλέξανδρος Καψοκαβάδης, Πλειάδες, Stringless, Word of Mouth) και το εξωτερικό.
Βασισμένη σε αυτό το έργο, η τελευταία του παράστασή “Bodyterranean – the show“ έκανε
την επίσημη πρεμιέρα της στο International Body Music Festival στην Αθήνα τον Οκτώβριο
του 2017, και ύστερα παρουσιάστηκε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με μεγάλη επιτυχία
κοινού και κριτικής. Στο ίδιο φεστιβάλ, το μεγαλύτερο event του είδους παγκοσμίως, με
έδρα το San Francisco της Αμερικής, λαμβάνει μέρος σταθερά από το 2011, ως καλλιτέχνης
και καθηγητής.
Έχει διδάξει σταθερά σε ωδεία, έχει δώσει σεμινάρια και εργαστήρια κρουστών σε
ωδεία, δημοτικά σχολεία και γυμνάσια, και παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα, σεμινάρια και
εργαστήρια κρουστών και Body Music σε πολλές χώρες. Χρησιμοποιεί την Body Music ως
εργαλείο για την εκμάθηση μουσικών εννοιών, σε team building δραστηριότητες, και σε
εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα· δημιούργησε μία προσωπική μέθοδο
διδασκαλίας των ελληνικών παραδοσιακών ρυθμών μέσω του σώματος, για μουσικούς και
μη, δοκιμασμένη με μεγάλη επιτυχία για την διδασκαλία των παραδοσιακών χορών.
“Διαπιστώνουμε ότι το συγκρότημα "Juba Lane" […] είναι ο νικητής του πρώτου
διαγωνισμού Fiesole jazz, για την ικανότητά του να συνδυάζει διαφορετικές γλώσσες με
δημιουργικό και ενεργητικό τρόπο. Η επιτροπή εκτίμησε ιδιαιτέρως την έρευνα περί του
ηχοχρώματος και την δεξιοτεχνία, και πιστεύει ότι το project έχει περαιτέρω δυνατότητες
εξέλιξης.”
Η επιτροπή: Stefano Bollani, Andrea Cavallari, Luigi Onori. Fiesole, 8 Ιουλίου 1999
Δισκογραφία
• Simone Mongelli Bodyterranean (ΕΜΣΕ, Ελλάδα 2016)
• Elisabeth Sulser band Vulcano (Ελβετία 2013)
• Simone Mongelli, Armando Illario Suditalia (Ανεξάρτητη παραγωγή, Ιταλία 2011)
• Νίκος Μαμαγκάκης Οδύσσεια (Ιδαία, Ελλάδα, 2011)
• Νίκος Μαμαγκάκης Άσμα ειρωνικό και πένθιμο (Ιδαία, Ελλάδα, 2011)
• Simone Mongelli, Νίκος Τουλιάτος Αιφνιδίως (ΕΜΣΕ, Ελλάδα 2010) – β’ καλύτερο
ελληνικό τζαζ άλμπουμ της χρονιάς – δίφωνο
• Antidotum Tarantuale Sed Nove (Παρουσία, Ελλάδα 2009)
• Olìgon Ανατολική μεσόγειος (Ανεξάρτητη παραγωγή, Ελλάδα 2008)
• Motovidlo 5 χοροί από τις partite και sonate για σόλο βιολί του J.S. Bach (Ars Musica, Ιταλία
2006)
• Marsa Project Xenofilia (Ανεξάρτητη παραγωγή, Ιταλία 2005)
• Etnika Zifna (Filfla Records, Μάλτα 2003)
• Mediterraneo, Musiche, Città (ARCI Milano, Ιταλία 2003)
• Il Paese delle Mille Danze Al di qua e al di là del fiume (Ανεξάρτητη παραγωγή, Ιταλία 2001)
• Juba Lane Juba Lane (Ανεξάρτητη παραγωγή, Ιταλία 2000)
• Donata Pinti O Nobil Cavaliere (Cantovivo, Ιταλία 2000)
• Sonorità visibili (CSM Desio, Ιταλία, 1999)
• Il ponte, Most (EMI, Ιταλία, 1999)
• Sarajevo, Europe Senza le canzoni, impazzirei (EMI, Ιταλία 1998)
Η Ηρώ Κόντη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Το 2011 αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Αργότερα, έγινε δεκτή στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης στην Αθήνα, από την οποία αποφοίτησε το 2015. Tην ίδια χρονιά επιλέχθηκε και συμμετείχε στο Intensive Course της ομάδας Rootlessroot, στο Σάλτσμπουργκ. Το 2016 ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της ως μέλος της ομάδας JV2/Jasmin Vardimon. Έχει συμμετάσχει ως χορεύτρια σε διάφορες παραγωγές με την Hellenic Dance Company, αρκετές από τις οποίες έχουν παρουσιαστεί στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.
Ως χορεύτρια έχει συνεργαστεί με χορογράφους όπως Jasmin Vardimon, Anton Lachky, Mαριάννα Καβαλλιεράτου, Russel Maliphant. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια διεθνούς φήμης χορογράφων και χορευτών όπως Linda Kapetanea, Jozef Frucek, Jose Agudo, Damien Jalet, Euripides Laskaridis (drama seminar), Rob Hayden, Hofesh Shechter.
Δείγμα της δουλειάς της στο θέατρο είναι οι παραστάσεις Stones and Bones (2021), Χορευτική Πανούκλα (2022), THE THREAD (2018), Thirst (2022).
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Νικόλας Τζιβελέκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993, ανήκει στη νέα γενιά Ελλήνων καραγκιοζοπαιχτών και είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Ξεκίνησε την καριέρα του στο χώρο του θεάτρου σκιών το 2009. Απόκτησε σημαντική εμπειρία κατά καιρούς κοντά σε διάφορους καλλιτέχνες του είδους.
Έχει συνεργαστεί με συλλόγους, δήμους, σχολεία με το Μουσείο Θεάτρου Σκιών «Χαρίδημος» και τον θίασο «Σκιές και Γέλια». Ακόμη, έχει συμμετάσχει σε διάφορα φεστιβάλ (Ημέρες θάλασσας Δ. Πειραιά, Πάτρας, Νέας Ιωνίας, λόφου Στρέφη, «Σπαθάρεια» Δ. Αμαρουσίου, 60 χρόνια Θανάσης Σπυρόπουλος κ.ά.) και έχει οργανώσει βραδιές με παραστάσεις για ενήλικο κοινό.
Κάνει γνωστότερη την δράση του στο χώρο την τηλεοπτική σεζόν 2011-2012 παρουσιάζοντας στο κανάλι KONTRA μια σειρά 15 παραστάσεων θεάτρου σκιών.
Ταξιδεύει δύο φορές στη Γαλλία, Παρίσι (2013) και Τουλούζ (2014) ύστερα από πρόσκληση και παρουσίασε το έργο ''Ο Μέγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι''. Επίσης, το 2014 κερδίζει το βραβείο «ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ» και βραβείο «ΣΚΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΙΓΟΥΡΑΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ» με το έργο «Ροδοσήμα, ο άρχοντας της ζούγκλας», στους 5ους Αγώνες Ελληνικού Θεάτρου Σκιών στην Πάτρα.
Τον Σεπτέμβριο του 2014 μαζί με τον πατέρα του τελειοποιούν το βιβλίο «Μαζί τα φάγαμε, μόνος μου πληρώνω», στο οποίο οι ήρωες του θεάτρου σκιών σατιρίζουν την πολιτική κατάσταση και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Νίκας».
Ως μέλος της ομάδας «Οθόνιον» του ΕΚΠΑ το 2017 συνεργάζεται με την Όλια Λαζαρίδου στην παράσταση «Ο γάμος του Καραχμέτη» του Αλ. Παπαδιαμάντη με το δραμάτιο «Ο Καραγκιόζης νεκροθάφτης» του Ιωσήφ Βιβιλάκη. Επίσης, το 2019 μαζί με τον καραγκιοζοπαίχτη Άθω Δανέλλη παίζουν το έργο «Φιλοθέη. Η αρχοντοπούλα των Αθηνών» του Ιωσήφ Βιβιλάκη στο Αρχοντικό των Μπενιζέλων, στο σύλλογο των αρχαιολόγων και στο Παλαιό Πανεπιστήμιο στην Πλάκα.
Είναι κατασκευαστής φιγούρων και σκηνικών θεάτρου σκιών καθώς έχει λάβει μέρος και σε διάφορες εκθέσεις. «Λήθη και αλήθειες» στη στοά του βιβλίου (2017), «Το ηρωικό δράμα στο θέατρο σκιών» στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα Θεσσαλονίκης (2017), «Ο Καραγκιόζης ξανασυστήνεται!» στην Ελευσίνα (2017), «Οι γυναίκες του μπερντέ» στο “Show…What?” (2018) κ.ά.
Τέλος, είναι μόνιμος συνεργάτης του Ηλία Καρελλά από το 2014 μέχρι και σήμερα σε μεγάλες παραγωγές θεάτρου σκιών στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με πιο πρόσφατη επιτυχία «Το σπίτι του Καραγκιόζη» το οποίο θα συνεχιστεί για δεύτερη φορά στο ΜΜΑ.