ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ // ΣΕΜΙΝΑΡΙA
 

ΑΤΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ 2024

12ο ΑΤΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ
«Ο ΛΟΓΟΣ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ»

2024_attiko_FB_cover.jpg

Πότε: 1- 10 Ιουλίου 2024
Πού: Παλαιό Ελαιουργείο, ΕΛΕΥΣΙΝΑ

Το 12ο Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος με την υποστήριξη της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και του Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος του ΥΠΠΟ, θα πραγματοποιηθεί για 12η συνεχή χρονιά 1- 10 Ιουλίου, στην πόλη της Ελευσίνας.

Τίτλος του επόμενου τριετούς ερευνητικού κύκλου είναι «O λόγος στις γυναίκες».
Πώς παρουσιάζεται ο ρόλος των γυναικών μέσα από την αρχαία τραγωδία; Ποια η σχέση των γυναικών με την εξουσία; Υπήρχε #metoo στην αρχαιότητα; Πώς κατέληξαν οι «γάμοι» του Δία ή άλλων θεών με θνητές; Έχουν όλες οι γυναίκες κοινή μοίρα; Ξεκινώντας από τον Ίωνα του Ευριπίδη θα διερευνήσουμε το γυναικείο ζήτημα στην αρχαιότητα, τις απαρχές του μισογυνισμού, μυθολογικές αναφορές και απεικονίσεις γυναικών στο αρχαίο δράμα.

Στο πλαίσιο των δράσεων του φετινού θερινού σχολείου, παρουσιάζουμε έργα για γυναίκες ή καλούμε γυναίκες δημιουργούς που έγραψαν και συνεχίζουν να γράφουν την δική τους ιστορία, υψώνοντας τη φωνή και το ανάστημά τους σε έναν κόσμο μουδιασμένο και πολλές φορές εχθρικό. Στη σειρά εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθεί περιλαμβάνονται θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, παραστάσεις χορού, διαλέξεις, προβολές και μία παράσταση Καραγκιόζη με τον Αθηναϊκό θίασο σκιών του Άθω Δανέλλη.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ (είσοδος ελεύθερη)

  • ΔΕΥΤΕΡΑ 1 ΙΟΥΛΙΟΥ
    21.00 | Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας (προαύλιος χώρος)

    «Ζήτω οι Γυναίκες!» | ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΚΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΘΩ ΔΑΝΕΛΛΗ
    Ο αγαπημένος μας δάσκαλος του θεάτρου σκιών Άθως, έρχεται στο Αττικό σχολείο με μια παράσταση αφιερωμένη στις γυναίκες.

    ΣΥΝΑΥΛΙΑ «THE KUBARA PROJECT» ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ
    Στο soundtrack της μουσικής παράστασης της Μάρθας Φριντζήλα και των Kubara Project ακούγονται τραγούδια των σπουδαιότερων Ελλήνων και ξένων συνθετών των δύο τελευταίων αιώνων, καθώς και παραδοσιακά τραγούδια της Ελλάδας και του κόσμου.

    Παίζουν: Αντώνης Μαράτος- μπάσο, Κώστας Νικολόπουλος- κιθάρες, Παναγιώτης Τσεβάς-πιάνο, ακορντεόν, Βασίλης Μαντζούκης- τύμπανα, κιθάρα, Βασίλης Παναγιωτόπουλος -τρομπόνι, Νίκος Παπαϊωάννου -τσέλο, Μάρθα Φριντζήλα -τραγούδι

    kubara.jpg 

  • ΤΡΙΤΗ 2 ΙΟΥΛΙΟΥ
    21.00 |
    Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας - ΑΠΟΘΗΚΗ 3

    ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΜΑΡΘΑΣ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗ ME TO ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ "ΣΜΑΡΙ"

    Το «Σμάρι» αποτελείται από έξι μουσικούς που συνδυάζουν τις μουσικές τους επιρροές από την παραδοσιακή Ελληνική, την Αραβοπερσική, και την κλασική μουσική. Δύο νέυ, λύρα, τσέλο, κοντραμπάσο και φωνή σχηματίζουν ένα ευέλικτο μουσικό σύνολο που στόχο του έχει να ερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο οι μακραίωνες μουσικές παραδόσεις της Ελλάδας και της Μέσης Ανατολής μπορούν να έχουν μια θέση στο σήμερα. Πέντε όργανα με συνεχόμενο ήχο και μία φωνή συνομιλούν μεταξύ τους δημιουργώντας μια τροπική πολυφωνία, μέσα από νέες συνθέσεις που εμπνέονται τόσο από την τροπική μουσική όσο και από σύγχρονα μουσικά ιδιώματα.

    Παίζουν: Χάρης Λαμπράκης: νέυ, Νίκος Παραουλάκης: νέυ, Στρατής Ψαραδέλλης: λύρα, Γιώργος Ταμιωλάκης: τσέλο, Γιώργος Βεντουρής: κοντραμπάσο, Μάρθα Μαυροειδή: φωνή

     
  • ΤΕΤΑΡΤΗ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ
    21.00
    | Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας - ΑΠΟΘΗΚΗ 3

    ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑ ΠΟΙΗΤΡΙΑ CAROL SANSOUR
    Η «Ωδή σε μια Πατρίδα» είναι ένας άθλος, ένας κύκλος ποιημάτων που αποτυπώνει την εμπειρία ζωής μιας γυναίκας από την Παλαιστίνη. Η αριστουργηματική αυτή συλλογή συνυφαίνει την καθημερινή ζωή, την πολιτική, την επιθυμία, τις αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας και τη μητρότητα, δημιουργώντας μια αδιάσπαστη ταπετσαρία. Η επαναλαμβανόμενη μνήμη της μητέρας λειτουργεί ως σταθερή παρουσία σε όλη την εξέλιξη της αφήγησης.

    Η Carol Sansour είναι ποιήτρια από την Παλαιστίνη. Συνδιαχειρίζεται το «Shaeirat Project» και είναι διευθύντρια του Athens Palestine Film Festival. Έργα της έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, αγγλικά, ιταλικά, ισπανικά και γερμανικά.

    ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ "AIDA RETURNS" ΤΗΣ CAROL MANSOUR
    και ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΡΙΑ
    Γεννημένη στη Γιάφα της Παλαιστίνης, στις 18 Μαρτίου 1927, η ιστορία της Aida ξεπερνά τα σύνορα καθώς η ταινία αποτυπώνει τη θριαμβευτική επιστροφή της στην πατρίδα της.Η Κάρολ σχεδιάζει έναν τρόπο να επιστρέψει τη μητέρα της με τη βοήθεια ενός απίθανου συνόλου φίλων και ξένων που έρχονται μαζί για να διευκολύνουν αυτό που θα έπρεπε να ήταν ένα απλό ταξίδι. Αυτό το ταξίδι είναι ταυτόχρονα πολύ ιδιωτικό και όμως παγκόσμιο. Είναι ένας φόρος τιμής στο χαμένο παρελθόν της οικογένειας της σκηνοθέτριας, μια προσπάθεια να αποκατασταθεί ένα κομμάτι τόσο της ατομικής όσο και της συλλογικής μνήμης, και ένα ποιητικό νεύμα και επιβεβαίωση σε όλους εκείνους τους εξόριστους Παλαιστίνιους που απαγορεύεται να επιστρέψουν στις πατρίδες τους, ακόμη και μετά το θάνατο.

  • ΠΕΜΠΤΗ 4 ΙΟΥΛΙΟΥ
    21.00
    |  Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας - ΑΠΟΘΗΚΗ 3

    ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ "TO MENTIOYM" ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗ
    και ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

    Στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της μετά το «Χάρισμα», η Χριστίνα Ιωακειμίδη επιστρέφει με μία ταινία ενηλικίωσης για τον πρώτο έρωτα, με απρόσμενο τέλος. Η ταινία βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Γιώργου Συμπάρδη που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

    Η ταινία έχει αποσπάσει πέντε υποψηφιότητες σταΒραβεία ΙΡΙΣ 2024της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (σκηνοθεσίας, σεναρίου, ενδυματολογίας, Α’ και Β΄ Γυναικείου Ρόλου) αλλά και το βραβείο Cineuropa στο Φεστιβάλ του Σεράγιεβο, το βραβείο Καλύτερης Βαλκανικής Ταινίας στο Φεστιβάλ της Σόφιας, τιμητική διάκριση στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Βερολίνου.

    Ηθοποιοί: Αγγελική Μπεβεράτου, Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Κατερίνα Ζησούδη, Μάρθα Φριντζήλα, Κωσταντίνος Ασπιώτης

  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΙΟΥΛΙΟΥ
    21.00 | Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας - ΑΠΟΘΗΚΗ 3

    ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕ ΤΗ ΣΑΒΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ και τον πιανίστα ΣΠΥΡΟ ΜΑΝΕΣΗ
    Μέσα από έναν ζωντανό αυτοσχεδιαστικό διάλογο με τον πιανίστα Σπύρο Μάνεση, η Σαβίνα Γιαννάτου ερμηνεύει τραγούδια από την Κάτω Ιταλία, τη Σαρδηνία, την Κορσική, τον Λίβανο, την Ισπανία, την Ελλάδα και τη Βόρειο Αφρική σε διαφορετικές γλώσσες και ιδιώματα, αναδεικνύοντας τη θάλασσα, τη διαφάνεια και το φως στα ηχοχρώματα της Μεσογείου.
     
  • ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΙΟΥΛΙΟΥ
    21.00
    | Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας - ΑΠΟΘΗΚΗ 3

    ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ-PERFORMANCE "DEADLINES" ΤΗΣ ΘΕΑΝΩΣ ΜΕΤΑΞΑ
    Στο έργο DEADLINES παρακολουθούμε το ταξίδι ενός ζωντανού – νεκρού, κατά το ταξίδι του στην Ευρώπη της επιτάχυνσης. Ένα ταξίδι στον ευρωπαϊκό ερειπιώνα της απολεσθείσας κληρονομιάς του πνεύματος και των ανθρωπιστικών ιδεών, της ανεξέλεγκτης υπερίσχυσης του Κεφαλαίου και της νωπής ιστορίας των πολέμων και των στρατοπέδων θανάτου. Πρόκειται για τις ημέρες και τις νύχτες του έτσι όπως διασώθηκαν στο τρισδιάστατο ημερολόγιό του, πρόκειται για τις πάσης φύσεως διορίες και για όλες τις γραμμές θανάτου πάνω στο χρόνο, το σώμα και τη θάλασσα.

    1711301118IMG_0836.jpeg

    Σύλληψη & Σκηνοθεσία: Θεανώ Μεταξά
    Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Διαμαντόπουλος, Δημήτρης Παγίδας
    Ηθοποιοί: Τζο Κοκκίνη, Θεανώ Μεταξά, Κατερίνα Ρουσιάκη

  • ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΙΟΥΛΙΟΥ 
    21.00 | Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας - ΑΠΟΘΗΚΗ 3

    ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΚΑΒΗ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΑΤΖΗ
    Το πρόσωπο. Η μάνα. Η γη. Η πατρίδα. Η Βασίλισσα. Η Εκάβη μέσα από τον κόσμο των νεκρών διασχίζει τον χρόνο σαν κυρτό βέλος. Μια φωνητική παρτιτούρα λόγου για δύο πρόσωπα.

    Σύλληψη, σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής
    Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Κουμεντάκης
    Ερμηνεύουν
    : Κωνσταντίνος Χατζής
    , Δημήτρης Τσίκλης

  • ΔΕΥΤΕΡΑ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ
    21.00 | Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας - ΑΠΟΘΗΚΗ 3

    «Συνομιλώντας με το Άλλο: Οι Βάκχες»
    ΔΙΑΛΕΞΗ και ΣΥΖΗΤΗΣΗ με την ΙΩΑΝΝΑ ΡΕΜΕΔΙΑΚΗ
    Τι κάνουν οι Βάκχες στην πόλη και τι οι Μαινάδες στο βουνό, γυναίκες σε έναν κόσμο που τις αποκλείει; Πώς μπορούμε να αντέξουμε αυτό που είναι έξω από μας και ταυτόχρονα πιο βαθιά μέσα μας, χωρίς να καταστραφούμε ή να το δολοφονήσουμε; Τα ερωτήματα αυτά τίθενται σήμερα, σε μια εποχή όπου η ανθρωπότητα μοιάζει να έχει ομοίως ακυρωθεί,  στα συρματοπλέγματα της Γάζας, όπου μικρά χεράκια συνθλίβονται απελπισμένα προτάσσοντας πλαστικά δοχεία, για κάποιες σταγόνες νερό.

  • ΤΡΙΤΗ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ
    21.00 |
    Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας - ΑΠΟΘΗΚΗ 3

    «Η γυναίκα και ο Θάνατος»
    ΔΙΑΛΕΞΗ και ΣΥΖΗΤΗΣΗ με την ΜΙΡΑΝΤΑ ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΥ
    Για τον άγριο γυναικείο λόγο των μοιρολογιών και της θρηνητικές πρακτικές στον ελλαδικό/ελληνόφωνο κυρίως χώρο θα μιλήσει η λαογράφος-εθνολόγος-συγγραφέας Μιράντα Τερζοπούλου, συνοδεύοντας τις περιγραφές με πλούσιο οπτικό-ακουστικό υλικό. Στο τέλος της παρουσίασης θα προβληθεί η ταινία «Άκουσα τον Θεό να κλαίει» της Ελπίδας Σκούφαλου, συγκλονιστικό ντοκουμέντο του τελετουργικού θρήνου για πραγματικούς και συμβολικούς νεκρούς, προϊόν πολύχρονης συνεγασίας των δύο γυναικών δημιουργών.

    00_Medium.jpg

  • ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ
    21.00 | Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας - ΑΠΟΘΗΚΗ 3

    Modulus of Resilience | ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΟΡΟΥ
    ΗΡΩ ΚΟΝΤΗ / MNΙM ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ
    Η Ηρώ Κόντη, μία από τις πιο δυναμικές και αναγνωρισμένες Ελληνίδες χορεύτριες, παρουσιάζει το σόλο της MODULUS OF RESILIENCE. To έργο αποτελεί μια ωδή στην αξία της γυναικείας χειραφέτησης και εμπνέεται από ιστορίες γυναικών από όλα τα μέρη της γης που ζουν και εναντιώνονται σε καταπιεστικά κοινωνικά καθεστώτα που θέλουν να ορίζουν τον τρόπο συμπεριφοράς και τη θέση τους.

    RE B OU N D | ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΧΟΡΟΥ
    ΜΑΡΙΑ ΜΑΝΟΥΚΙΑΝ
    Η Μαρία Μανουκιάν, με καταγωγή από τη Ρόδο είναι χορεύτρια και δασκάλα χόρου με τη δική της μέθοδο διδασκαλίας Inner Globe, την οποία διδάσκει σε όλο τον κόσμο. Το σόλο της RE B OU N D είναι μια διαρκής αναζήτηση μεταξύ σταθερότητας και αλλαγής, μεταξύ γείωσης και απογείωσης. Ενσαρκώνει το πνεύμα της ανθεκτικότητας και την ομορφιά της έκφρασης, υπενθυμίζοντάς μας ότι ελευθερία δεν είναι η απουσία συνδέσεων αλλά η δύναμη να υψώνεσαι πέρα από αυτές.


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
1-10 Ιουλίου 2024

ΧΩΡΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας, Κανελλοπούλου 1, Ελευσίνα | Google Maps Link

ΠΡΟΣΒΑΣΗ
Από ΜΕΤΡΟ Στ. ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ : 876 (ΣΤ.ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ-ΕΛΕΥΣΙΝΑ) Στάση Τέρμα
Από ΜΕΤΡΟ Στ. ΑΙΓΑΛΕΩ : 845 (ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΕΛΕΥΣΙΝΑ) Στάση Τέρμα

Με προαστιακό (στάση «Μαγούλα» και στη συνέχεια με το λεωφορείο 863)

Με ΚΤΕΛ (γραμμή Μέγαρα - Νέα Πέραμος - Ελευσίνα, με αφετηρία στο Θησείο)


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | 6907183406 (18.00-22.00)

Λίγα λόγια για το Αττικό Σχολείο

Από το 2012 που η πόλη της Ελευσίνας υποδέχθηκε την ιδέα της δημιουργίας ενός σχολείου για την εκπαίδευση και την πρακτική στο αρχαίο δράμα, μέχρι σήμερα, το Αττικό Σχολείο αφουγκράστηκε τον παλμό της πόλης, δίδαξε, διδάχτηκε και υιοθετήθηκε ως θεσμός.

Σε αυτή τη δωδεκαετία το Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος απέκτησε φίλους και συνεργάτες, υποστηρικτές, θιασώτες και πιστούς, συνεργάστηκε με μεγάλα πανεπιστήμια και ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, συνέβαλε στη δημιουργία  του Δικτύου Αρχαίου Δράματος του ΥΠΠΟ, χάραξε το δικό του ίχνος στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης και συνεχίζει την πολιτιστική του συμβολή ως πρόγραμμα παρακαταθήκης στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Συνεχίζει με την ίδια αγάπη και αγωνία να προσφέρει στην πόλη και τους κατοίκους της ένα σχολείο ανοιχτό σε όλους, έναν χώρο μάθησης, διαλόγου και δημιουργικής έκφρασης,  ένα σχολείο αντάξιο της πόλης που ήταν, είναι και θα παραμείνει μια πρωτεύουσα πολιτισμού για την Ευρώπη και τον κόσμο.

Το Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος πραγματοποιείται με την υποστήριξη της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και του Διεθνούς Δικτύου Αρχαίου Δράματος του ΥΠΠΟ.

 attikosxoleio.gr | Facebook Page | Instagram

MARTHA’S MOTTO ON ANCIENT GREEK DRAMA

“Wishing to nurture a tree that one day will grow lush foliage and bear fruit, we dig deep into the soil to plant the seed that was given to us by our ancestors.
The ATTIKO SCHOOL OF ANCIENT GREEK DRAMA is our contribution to our country’s arid contemporary cultural life.
With the support of leaders from the artistic and intellectual communities, our teachers and students become companions on this expedition. On our journey to the past, present and future of the theatrical praxis, we only carry with us in our luggage nothing else but the texts of the ancient Greek poets. And we hope that this journey that started in Elefsina will continue for the years to come and that it will bring great adventures and knowledge.”

Martha Frintzila


Ελεύθεροι πολιορκημένοι (από τα Ιταλικά σχεδιάσματα)

Μάρθα :

«Η αιτία τόσου κοιτάγματος, τόσης χαμηλόφωνης ομιλίας του κόσμου που περνούσε εμπρός μου, μου αποκαλύφθηκε από τον μεγάλο και γλυκό πλούτο της αγάπης σας. Και τώρα όλα αυτά που μας συμβαίνουν μου παρουσιάζονται σαν σκιές. Όλα όσα κάποτε μου φαίνονταν ασύλληπτα μακριά και ψηλά, τώρα μοιάζουν για μένα όπως όταν βλέπει κανείς από την ψηλή όχθη την εικόνα του κάτω στην επιφάνεια του νερού. Δέν χάθηκαν λοιπόν όλα για μας. Έπαψα να βλέπω αυτό το αδυνατισμένο παιδί μου σαν μιά ζωγραφιά πού κάνουν στο στήθος τους οι θαλασσινοί με το βελόνι. Έπαψα να ζηλεύω το πουλάκι που βρήκε ένα μικρό σπόρο και τραγούδησε. Αλλά όπως αυτό το πουλί, όταν η καλοκαιρινή ζέστη φλογίζει τη φύση, βρίσκει την ευτυχία του στη δροσερή σκιά και τη δέχεται με τη μικρή ψυχή του και μ' ένα φευγαλέο κελάϊδημα, έτσι κι εγώ, από τη δίνη των οπλισμένων εχθρών που με κυκλώνουν, πολυάριθμοι, θορυβώδεις, θριαμβευτικοί, βρίσκω καταφύγιο σ' αυτόν εδώ το χώρο όπου έχουν συγκεντρωθεί όλοι οι θρόνοι της γης - μιλώ για σένα, ώ ευεργετικό όρυγμα που θα ανατιναχτείς τα ξημερώματα».

 

MANUEL RONDA
Ο Manuel Ronda γεννήθηκε στη Γένοβα της Ιταλίας το 1977. Σπούδασε Βιομηχανικό Σχέδιο στο Πανεπιστήμιο Αρχιτεκτονικής της Γένοβας και αργότερα σύγχρονο χορό και θέατρο στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Άμστερνταμ το 1999. Ως ηθοποιός, ασχολήθηκε με την ομάδα παιδικού θεάτρου «Teatro del Piccione» στη Γένοβα, όπου έπαιξε σε παραγωγές όπως οι BFG, Chisciotte και I Eat the Moon. Επιπλέον συνεργάστηκε με τον Lindsay Kemp στη Ρώμη.
Το 2000, ο Manuel γνώρισε τον André Gingras στο Άμστερνταμ, κάτι που οδήγησε στη δημιουργία της σόλο χορογραφίας του CYP17. Αυτή η σόλο παράσταση παίχτηκε για μια δεκαετία σε ένα ευρύ φάσμα χώρων σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Μπιενάλε Χορού της Βενετίας, της Όπερας του Σίδνεϊ και του «Lindenmayer System» της Χάγης / Άμστερνταμ. Στη συνέχεια εντάχθηκε στους Charleroi / Danses Plan-K / Frederic Flamand και εμφανίστηκε στο Zeropoint με την Angelique Wilkie.
Το 2005, ο Manuel εντάχθηκε στους UltimaVez / Wim Vandekeybus, συμμετέχοντας και περιοδεύοντας στις δημιουργίες Puur, Spiegel, Menske, Talk to the Demon, καθώς και στη μεγάλου μήκους ταινία HereAfter, με έδρα τις Βρυξέλλες. Ως θεατρικός συγγραφέας, βοήθησε τη χορογράφο / σκηνοθέτη Elena Fokina σε παραγωγές όπως το Pristan στο Μεξικό και τα Bielovodie και Between Sky and Earth στη Μόσχα. Εργάστηκε επίσης με τον Klaus Jurgens στο Asa Nisi Masa και συνεργάστηκε με τον Kenneth Flak στη δημιουργία του 2Halves στο Φεστιβάλ της Χάγης / CaDance.
Το 2012, ο Manuel άρχισε να συνεργάζεται με τους RootLessRoot / Λίντα Καπετανέα & Jozef Fruček, συμμετέχοντας σε παραγωγές όπως το Kireru, το Europium και το When the Dogs Assailed Their Masters στην Αθήνα. Έκανε το ντεμπούτο του ως ηθοποιός το 2013 στην ταινία Confession του German Jauregui στη Ζυρίχη. Το 2015 πήρε μέρος στο Tornar, μια δημιουργία που φτιάχτηκε με και για παιδιά από τον Seppe Bayens στις Βρυξέλλες. Κατά τη διάρκεια της σεζόν 2017-2018, ο Manuel έπαιξε ζωτικό ρόλο στην αναβίωση του Puur, ως ερμηνευτής στην παράσταση αλλά και ως βοηθός τον Wim Vandekeybus για το Σουηδικό Βασιλικό Μπαλέτο στην Όπερα της Στοκχόλμης. Το 2018, συμμετείχε στην εικαστική έκθεση Last Meal Café, την οποία επιμελήθηκε η Tasya Krougovykh των Pussy Riot, που πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα και το Space W139 στο Άμστερνταμ. Επιπλέον, διδάσκει εργαστήρια σύγχρονου χορού και θεάτρου διεθνώς, ενώ παράλληλα δημιουργεί δικές του παραγωγές. Ο Manuel κατοικεί σήμερα στις Βρυξέλλες.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΉ ΕΜΠΕΙΡΊΑ
Ο Manuel έχει μεγάλη εμπειρία ως δάσκαλος, παρουσιάζοντας τακτικά εργαστήρια σύγχρονου χορού και θεάτρου για οργανισμούς όπως το Cullberg Ballet, το Swedish Royal Ballet και το DansCentrum στη Στοκχόλμη, ττο Norrdans στη Σουηδία, το Xie Xin Dance Company στη Σαγκάη, το Ballet de Marseille με επικεφαλής τον Frederic Flamand και το Dance Works Rotterdam με τον André Gingras. Έχει διατελέσει επίσης τακτικός δάσκαλος στην πειραματική σχολή χορού SEAD στο Σάλτσμπουργκ και στις σχολές Theaterschool και HJF στο Άμστερνταμ. Έχει μοιραστεί την τεχνογνωσία του στο TanzHaus της Ζυρίχης και έχει πραγματοποιήσει εργαστήρια για το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, συνεργαζόμενος με τον Jozef Fruček και τη Λίντα Καπετανέα των RootlessRoot - Fighting Monkey, καθώς και πολλά άλλα σεμινάρια σε όλο τον κόσμο.

DUNIA BOTIC

Η Dunia Botic είναι τραγουδίστρια με έδρα της το Λονδίνο και καταγωγή από την Ελλάδα και τη Σερβία. Ως επαγγελματίας τραγουδίστρια ειδικεύεται στον φωνητικό αυτοσχεδιασμό, στη folk μουσική της Ανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, καθώς και στη μουσική της Εγγύς Ανατολής. Αντλώντας από τη βαθειά σύνδεσή της με τη φύση και με τους ανθρώπους, δημιουργεί έναν προσωπικό ήχο που περιλαμβάνει στοιχεία και αρμονίες από δημοτικά τραγούδια και αυτοσχεδιασμούς με ρίζες στην παγκόσμια μουσική παράδοση. Ασχολείται με μία ευρεία γκάμα μουσικών ειδών, μεταξύ των οποίων η Jazz, η Soul, το Μουσικό Θέατρο, η Μουσική για τον Κινηματογράφο, και το Makam Τραγούδι. Διαθέτει θεατρική παιδεία και έχει συνεργαστεί ως βασική τραγουδίστρια με την Royal Shakespeare Company σε πολλές παραγωγές (Τίμων ο Αθηναίος, Ταρτούφος, Μουσείο της Βαγδάτης) στο Royal Shakespeare Theatre του Stratford-upon-Avon και στο Barbican.
Αυτή την περίοδο διδάσκει στην Ακαδημία Μουσικής και Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου, με επίκεντρό της τη δημιουργία ρυθμικών και φωνητικών συνθέσεων μέσα από δομικούς φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς για τον Χορό του αρχαιοελληνικού δράματος.

MARCUS BAZLEY
Ο Marcus είναι σκηνοθέτης, θεωρητικός του θεάτρου και δραματουργός. Παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και στο Παρίσι. Το έργο του χαρακτηρίζεται από ισχυρό ήθος συνόλου και πνεύμα συνεργασίας, στο οποίο ενσωματώνονται η ενεργή αφήγηση, η κίνηση και η παρουσία του Χορού. Ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Cyphers Theatre Company, έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Ερρίκος Ε’, Μεγάλες Προσδοκίες, Οι Τρεις Σωματοφύλακες, Το Αββαείο του Νορθάνγκερ και Ορλάντο. Είναι Αναπληρωτής Διευθυντής της εταιρείας Sheepish Productions, για την οποία και έχει σκηνοθετήσει τέσσερα νέα έργα. Ο Marcus έχει εργαστεί εκτεταμένα σε σχολεία – είναι Διευθυντής του Σχολικού Φεστιβάλ Coram για τον Σαίξπηρ ενώ έχει διατελέσει Γενικός Διευθυντής του οργανισμού West End In Schools. Έχει ασχοληθεί με την ανάπτυξη καλλιτεχνών για το Barbican Center του Λονδίνου για πολλά χρόνια, συνεργαζόμενος, μεταξύ άλλων, με τους Cheek By Jowl, Complicité και Royal Shakespeare Company. Έχει παρουσιάσει τα εργαστήριά του σε πανεπιστήμια σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ των οποίων τα King's College London, University College London και Durham University.

Η Ναταλία Λαμπαδάκη γεννήθηκε το 1991 και μεγάλωσε στην Ορμύλια Χαλκιδικής. Είναι απόφοιτη του τμήματος μουσικής επιστήμης και τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με ειδίκευση στο δημοτικό τραγούδι. Είναι μέλος του γυναικείου πολυφωνικού συνόλου «ΠΛΕΙΑΔΕΣ» από το 2012 και τα τελευταία τέσσερα χρόνια συνεργάζεται με τον Simone Mongelli ως performer στην παράστασή του ΄΄Bodyterranean΄΄. Παράλληλα, από το 2018 διεξάγει τακτικό εργαστήριο πολυφωνικού τραγουδιού στον πολυχώρο τέχνης ΄΄Βaumstrasse΄΄. Έχει συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες μέσω των  δισκογραφικών της συμμετοχών αλλά και σε συναυλιακό επίπεδο. Τον Φεβρουάριο του 2020 παρουσίασε τη μουσική παράσταση, δικής της παραγωγής, με τίτλο "Τα τραγούδια της ντροπής", η οποία ήταν βασισμένη σε παραδοσιακά τραγούδια δασκευασμένα από τον Σταύρο Ρουμελιώτη. Toν Φεβρουάριο του 2022 κυκλοφόρησε το ομότιτλο βιβλίο/cd με αυτά τα τραγούδια από τις εκδόσεις κψμ.

Natalia Lampadaki - FACEBOOK PAGE

 

Ο Γιάννης Δεσποτάκης είναι κρουστός, ηχοποιός και συνθέτης γεννημένος στην Ελλάδα. Ελαβε μαθήματα πιάνου και ηλεκτρικης κιθάρας, ενώ μελέτησε συστηματικά ινδική κλασική μουσική και ρυθμολογια με τον Satnam Ghai και τον Nihat Yersaloglu. Παράλληλα σπούδασε drums υπο την καθοδήγηση του Νίκου Καπηλιδη. Ξεκινησε την καλλιτεχνική του σταδιοδρομία το 2005 και 3 χρόνια αργότερα προέκυψε η έκτοτε μόνιμη συνεργασία με τον Νεοζηλανδό σαξοφωνίστα και συνθέτη Hayden Chisholm καθώς και με την Ελληνίδα τραγουδίστρια και συνθέτη Σαβίνα Γιαννάτου. Από το 2008 έχει αφοσιωθεί στην έρευνα και πρακτική εφαρμογη του ελεύθερου βιωματικού μουσικού αυτοσχεδιασμού, των αρχέγονων φωνητικών παραδόσεων της υδρογείου, της φωνητικής ηχοποιίας και της ζωτικής σύνδεσης μεταξυ καρδιάς, φωνής και αυτοσχεδιασμού μέσα απ το πρίσμα της ελεύθερης μουσικης δημιουργίας. Έχει κυκλοφορήσει 7 δίσκους τα τελευταία 6 χρόνια με πιο πρόσφατο το πρώτο σόλο άλμπουμ του με τίτλο "The Silent Cry of an Urban Orangutan", στο οποίο ενυπάρχουν εμφανείς αναφορές στη συγγένεια των μουσικοφωνητικών παραδόσεων μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ανατολής(Καζακστάν,Μογγολία κτλ) . Το αλμπουμ αυτό είναι αφιερωμένο στο έργο και την μνήμη του πρόσφατα χαμένου Dr. Milford Graves (1941-2021) και του πολύ πρόωρα χαμένου Demetrio Stratos (1945-1979). Από το 2014 μαζί με τον Αντώνη Σταυρινό έχουν δημιουργήσει το καλλιτεχνικό σύνολο Meating For Business. Το 2017 συνεργάστηκε με την θεατρική ομάδα ΠΥΡ για την παράσταση ΑΦΙΞΗΣ που έλαβε χώρα στη μικρή Επίδαυρο στα πλαίσια του φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου όπου και συνέθεσε αυτοστιγμεί τη ζωντανή αυτοσχεδιαστική μουσική του εργου. Η εις βάθος ενασχόληση του με το παραδοσιακό μογγολικο τραγούδι για περισσότερα απο 15 χρονιά είναι ένα απ τα πράγματα που έχουν συμβάλει ζωτικα στην αρμονία της καλλιτεχνικής του έκφρασης. Συνεργάζεται με αξιοσημείωτους καλλιτέχνες οπως: Gareth Lubbe, Sebastian Gramms, Philip Zoubecκ, Joe Tornabene, Αντώνης Ανισσεγκος, Δημήτρης Παντελιας, Στέλιος Μίχας, Μέμος Μουστάκας, Ναταλία Μαντά, Γιάννης Αναστασάκης, Νεφελη Σταματογιανοπούλου και πολλους αλλους.

ΑUDIO LINKS: The Silent Cry Of An Urban Orangutan | Meating for Business

Ο Simone Mongelli είναι μουσικός κρουστών και Body Music Performer από την Ιταλία,
και ζει στην Αθήνα. Ασχολείται με διάφορα είδη μουσικής, όπως την παραδοσιακή, τον
ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, την παλαιά μουσική και την Body Music· η πολυετής έρευνά του
πάνω στις παραδοσιακές μουσικές και κουλτούρες της Μεσογείου είναι η βάση της έντονα
προσωπικής του μουσικής γλώσσας, που εμπλουτίζεται από τις εμπειρίες του σε διάφορα
στιλ και μουσικά ιδιώματα, για να δημιουργήσει ένα σύγχρονο και υψηλά εκφραστικό
μείγμα.
Είναι άριστος διπλωματούχος εθνομουσικολογίας, με τόνο, από το Πανεπιστήμιο της
Bologna, και άριστος πτυχιούχος παραδοσιακών κρουστών από το Ωδείο Φ. Νάκας της
Αθήνας, με τον Π. Κούρτη. Στην Ιταλία σπούδασε επίσης κλασσικά κρουστά με τον M° P.
Tini, jazz drums με τον F. D’Auria, σύνθεση με τους M. Aliffi και D. Ambrosioni, και ασχολήθηκε
με τα παραδοσιακά κρουστά της Ιταλίας και της Μεσογείου. Συμμετείχε σε σεμινάρια με
τον Giulio Capiozzo (AREA), τον Misirli Ahmet και τον Raffaele Inserra.
Ασχολείται με την Body Music από το 2007, και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και ύστερα
συνεργαστεί με πολύ σημαντικές προσωπικότητες του είδους, όπως τον Max Pollak (Nέα
Υόρκη), τον Keith Terry (Oakland, CA), τους Barbatuques (Sao Paulo, Βραζιλία), τον Danny
“Slapjazz” Barber (San Diego, CA), τον Jep Melendez (Ισπανία), και τα μέλη των Stomp Leela
Petronio (Παρίσι) και Simone Clarke (Λονδίνο)...
Στην Ιταλία ίδρυσε διάφορα μουσικά projects, όπου ήταν δραστήριος και ως συνθέτης και
ενορχηστρωτής, και με το συγκρότημά του Juba Lane, κέρδισε το 1999 το πανιταλικό jazz
διαγωνισμό “Fiesole Jazz”, με τον Stefano Bollani στην επιτροπή.
Έχει συνεργαστεί με σχήματα και καλλιτέχνες από την Ιταλία (Radiodervish, Canto Antico,
Calicanto, Viva Biancaluna Biffi, BAMP, Echo Art, Il Paese delle Mille Danze, Shlomot...), και ξένα
(Gnawa της Casablanca – Μαρόκο, Touareg de l’Ahaggar – Αλγερία, Sarajevo, Europe –
international project, και διάφορα άλλα) και έχει εμφανιστεί σε συναυλίες και φεστιβάλ σε 20
χώρες. Συνεργάζεται σταθερά με τα συγκροτήματα Kafeneion και Chef de Kef στην Ελβετία.
Διηύθυνε για τέσσερα χρόνια ένα σημαντικό φεστιβάλ Ιταλικής Παραδοσιακής Μουσικής,
"Le vie della Musica", στην Monza.
Στο χώρο του θεάτρου, έγραψε και σκηνοθέτησε τρεις παραστάσεις, βασισμένες
στον αυτοσχεδιασμό, την σχέση με το χώρο και την συνάντηση διαφόρων καλλιτεχνικών
γλωσσών, με μουσικούς, χορευτές, ηθοποιούς, εικαστικούς και καλλιτέχνες του δρόμου, οι
οποίες παρουσιάστηκαν στην Ιταλία και στο εξωτερικό.
Έπαιξε στην περιοδεία του ιταλικού musical “Gianburrasca”, με τον Marco Morandi, με
μουσική του Nino Rota, και στην Ελλάδα στο θεατρικό έργο του Σωτήρη Χατζάκη “Του
νεκρού αδερφού”, με παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συνεργάστηκε επίσης
με τον σκηνοθέτη Γιάγκο Ανδρεάδη και με άλλους θιάσους, και έχει γράψει μουσική για
την χοροθεατρική παράσταση “Dall’altra parte del mondo” της ιταλικής ομάδας ArtNiveau, με
την οποία συνεργάζεται τακτικά.
Στην Ελλάδα συνεργάστηκε με διάφορα συγκροτήματα και καλλιτέχνες, παίζοντας
jazz, rock, reggae, έντεχνη και παραδοσιακή ελληνική μουσική, afro, world, fusion και
παραδοσιακή μουσική της Κάτω Ιταλίας. Έχει συνεργαστεί σταθερά με τον Πέτρο Κούρτη
και τον συνθέτη Νίκο Μαμαγκάκη, και περιστασιακά με το Λύκειο Ελληνίδων και με
γνωστούς μουσικούς και τραγουδιστές της παραδοσιακής, έντεχνης και τζαζ μουσικής,
όπως τους D. Lynch, Γ. Κωτσίνη, Γ. Καψάλη, Κίτρινα Ποδήλατα, Μ. Φαραντούρη, Θ.
Μικρούτσικο, Ζ. Καρούνη, Γ. Νέγκα, Γ. Κοντογιάννη, Β. Λέκκα, Ε. και Σ. Βουγιουκλή, Ζ.
Τηγανούρια, Μ. Αχαλινωτόπουλο, Μ. Παπαδέα, J. Marugg, Γ. Φακανά, Θ. Κοτονιά, Encardia
κ. α., και έχει λάβει μέρος σε πολλές δισκογραφικές δουλειές...
Συνεργάζεται επίσης συστηματικά με τον Νίκο Τουλιάτο, είναι μέλος της ομάδας κρουστών
Ηχόδραση, και το 2008 ίδρυσε με τον Θ. Δασκαλόπουλο το πρώτο ελληνικό συγκρότημα
Body Music, “Kantu Korpu”, με σημαντικές εμφανίσεις και συνεργασίες στην Ελλάδα και στο

εξωτερικό, μέχρι το 2013. Το Νοέμβριο του 2016 κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ με
μουσική αποκλειστικά από το ανθρώπινο σώμα και την φωνή, το Bodyterranean: ένα Body
Music έργο, πρωτοποριακό για την Ελλάδα και όχι μόνο, με δικές του δημιουργίες
βασισμένες στην παραδοσιακή μουσική της Ελλάδας και της Νοτίου Ιταλίας, που
συμπεριλαμβάνει πολύ σημαντικές συμμετοχές από body music performers και vocalists από
την Ελλάδα (Αρετή Κετιμέ, Μαρία Κώτη, Μάνος Αχαλινωτόπουλος - στα φωνητικά! -,
Αλέξανδρος Καψοκαβάδης, Πλειάδες, Stringless, Word of Mouth) και το εξωτερικό.
Βασισμένη σε αυτό το έργο, η τελευταία του παράστασή “Bodyterranean – the show“ έκανε
την επίσημη πρεμιέρα της στο International Body Music Festival στην Αθήνα τον Οκτώβριο
του 2017, και ύστερα παρουσιάστηκε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με μεγάλη επιτυχία
κοινού και κριτικής. Στο ίδιο φεστιβάλ, το μεγαλύτερο event του είδους παγκοσμίως, με
έδρα το San Francisco της Αμερικής, λαμβάνει μέρος σταθερά από το 2011, ως καλλιτέχνης
και καθηγητής.


Έχει διδάξει σταθερά σε ωδεία, έχει δώσει σεμινάρια και εργαστήρια κρουστών σε
ωδεία, δημοτικά σχολεία και γυμνάσια, και παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα, σεμινάρια και
εργαστήρια κρουστών και Body Music σε πολλές χώρες. Χρησιμοποιεί την Body Music ως
εργαλείο για την εκμάθηση μουσικών εννοιών, σε team building δραστηριότητες, και σε
εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα· δημιούργησε μία προσωπική μέθοδο
διδασκαλίας των ελληνικών παραδοσιακών ρυθμών μέσω του σώματος, για μουσικούς και
μη, δοκιμασμένη με μεγάλη επιτυχία για την διδασκαλία των παραδοσιακών χορών.
“Διαπιστώνουμε ότι το συγκρότημα "Juba Lane" […] είναι ο νικητής του πρώτου
διαγωνισμού Fiesole jazz, για την ικανότητά του να συνδυάζει διαφορετικές γλώσσες με
δημιουργικό και ενεργητικό τρόπο. Η επιτροπή εκτίμησε ιδιαιτέρως την έρευνα περί του
ηχοχρώματος και την δεξιοτεχνία, και πιστεύει ότι το project έχει περαιτέρω δυνατότητες
εξέλιξης.”


Η επιτροπή: Stefano Bollani, Andrea Cavallari, Luigi Onori. Fiesole, 8 Ιουλίου 1999
Δισκογραφία
• Simone Mongelli Bodyterranean (ΕΜΣΕ, Ελλάδα 2016)
• Elisabeth Sulser band Vulcano (Ελβετία 2013)
• Simone Mongelli, Armando Illario Suditalia (Ανεξάρτητη παραγωγή, Ιταλία 2011)
• Νίκος Μαμαγκάκης Οδύσσεια (Ιδαία, Ελλάδα, 2011)
• Νίκος Μαμαγκάκης Άσμα ειρωνικό και πένθιμο (Ιδαία, Ελλάδα, 2011)
• Simone Mongelli, Νίκος Τουλιάτος Αιφνιδίως (ΕΜΣΕ, Ελλάδα 2010) – β’ καλύτερο
ελληνικό τζαζ άλμπουμ της χρονιάς – δίφωνο
• Antidotum Tarantuale Sed Nove (Παρουσία, Ελλάδα 2009)
• Olìgon Ανατολική μεσόγειος (Ανεξάρτητη παραγωγή, Ελλάδα 2008)
• Motovidlo 5 χοροί από τις partite και sonate για σόλο βιολί του J.S. Bach (Ars Musica, Ιταλία
2006)
• Marsa Project Xenofilia (Ανεξάρτητη παραγωγή, Ιταλία 2005)
• Etnika Zifna (Filfla Records, Μάλτα 2003)
• Mediterraneo, Musiche, Città (ARCI Milano, Ιταλία 2003)
• Il Paese delle Mille Danze Al di qua e al di là del fiume (Ανεξάρτητη παραγωγή, Ιταλία 2001)
• Juba Lane Juba Lane (Ανεξάρτητη παραγωγή, Ιταλία 2000)
• Donata Pinti O Nobil Cavaliere (Cantovivo, Ιταλία 2000)
• Sonorità visibili (CSM Desio, Ιταλία, 1999)
• Il ponte, Most (EMI, Ιταλία, 1999)
• Sarajevo, Europe Senza le canzoni, impazzirei (EMI, Ιταλία 1998)

Η Ηρώ Κόντη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Το 2011 αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Αργότερα, έγινε δεκτή στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης στην Αθήνα, από την οποία αποφοίτησε το 2015. Tην ίδια χρονιά επιλέχθηκε και συμμετείχε στο Intensive Course της ομάδας Rootlessroot, στο Σάλτσμπουργκ. Το 2016 ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της ως μέλος της ομάδας JV2/Jasmin Vardimon. Έχει συμμετάσχει ως χορεύτρια σε διάφορες παραγωγές με την Hellenic Dance Company, αρκετές από τις οποίες έχουν παρουσιαστεί στο Ηρώδειο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Ως χορεύτρια έχει συνεργαστεί με χορογράφους όπως Jasmin Vardimon, Anton Lachky, Mαριάννα Καβαλλιεράτου, Russel Maliphant. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια διεθνούς φήμης χορογράφων και χορευτών όπως Linda Kapetanea, Jozef Frucek, Jose Agudo, Damien Jalet, Euripides Laskaridis (drama seminar), Rob Hayden, Hofesh Shechter.

Δείγμα της δουλειάς της στο θέατρο είναι οι παραστάσεις Stones and Bones (2021), Χορευτική Πανούκλα (2022), THE THREAD (2018), Thirst (2022).

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Νικόλας Τζιβελέκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993, ανήκει στη νέα γενιά Ελλήνων καραγκιοζοπαιχτών και είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Ξεκίνησε την καριέρα του στο χώρο του θεάτρου σκιών το 2009. Απόκτησε σημαντική εμπειρία κατά καιρούς κοντά σε διάφορους καλλιτέχνες του είδους.
Έχει συνεργαστεί με συλλόγους, δήμους, σχολεία με το Μουσείο Θεάτρου Σκιών «Χαρίδημος» και τον θίασο «Σκιές και Γέλια». Ακόμη, έχει συμμετάσχει σε διάφορα φεστιβάλ (Ημέρες θάλασσας Δ. Πειραιά, Πάτρας, Νέας Ιωνίας, λόφου Στρέφη, «Σπαθάρεια» Δ. Αμαρουσίου, 60 χρόνια Θανάσης Σπυρόπουλος κ.ά.) και έχει οργανώσει βραδιές με παραστάσεις για ενήλικο κοινό.
Κάνει γνωστότερη την δράση του στο χώρο την τηλεοπτική σεζόν 2011-2012 παρουσιάζοντας στο κανάλι KONTRA μια σειρά 15 παραστάσεων θεάτρου σκιών.
Ταξιδεύει δύο φορές στη Γαλλία, Παρίσι (2013) και Τουλούζ (2014) ύστερα από πρόσκληση και παρουσίασε το έργο ''Ο Μέγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι''. Επίσης, το 2014 κερδίζει το βραβείο «ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ» και βραβείο «ΣΚΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΙΓΟΥΡΑΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ» με το έργο «Ροδοσήμα, ο άρχοντας της ζούγκλας», στους 5ους Αγώνες Ελληνικού Θεάτρου Σκιών στην Πάτρα.
Τον Σεπτέμβριο του 2014 μαζί με τον πατέρα του τελειοποιούν το βιβλίο «Μαζί τα φάγαμε, μόνος μου πληρώνω», στο οποίο οι ήρωες του θεάτρου σκιών σατιρίζουν την πολιτική κατάσταση και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Νίκας».
Ως μέλος της ομάδας «Οθόνιον» του ΕΚΠΑ το 2017 συνεργάζεται με την Όλια Λαζαρίδου στην παράσταση «Ο γάμος του Καραχμέτη» του Αλ. Παπαδιαμάντη με το δραμάτιο «Ο Καραγκιόζης νεκροθάφτης» του Ιωσήφ Βιβιλάκη. Επίσης, το 2019 μαζί με τον καραγκιοζοπαίχτη Άθω Δανέλλη παίζουν το έργο «Φιλοθέη. Η αρχοντοπούλα των Αθηνών» του Ιωσήφ Βιβιλάκη στο Αρχοντικό των Μπενιζέλων, στο σύλλογο των αρχαιολόγων και στο Παλαιό Πανεπιστήμιο στην Πλάκα.
Είναι κατασκευαστής φιγούρων και σκηνικών θεάτρου σκιών καθώς έχει λάβει μέρος και σε διάφορες εκθέσεις. «Λήθη και αλήθειες» στη στοά του βιβλίου (2017), «Το ηρωικό δράμα στο θέατρο σκιών» στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα Θεσσαλονίκης (2017), «Ο Καραγκιόζης ξανασυστήνεται!» στην Ελευσίνα (2017), «Οι γυναίκες του μπερντέ» στο “Show…What?” (2018) κ.ά.
Τέλος, είναι μόνιμος συνεργάτης του Ηλία Καρελλά από το 2014 μέχρι και σήμερα σε μεγάλες παραγωγές θεάτρου σκιών στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με πιο πρόσφατη επιτυχία «Το σπίτι του Καραγκιόζη» το οποίο θα συνεχιστεί για δεύτερη φορά στο ΜΜΑ.

 

Οι RootlessRoot ιδρύθηκαν από τη Λίντα Καπετανέα και τον Jozef Frucek το 2006 στην Αθήνα. Η συνεργασία τους προέκυψε από την επιθυμία  τους να αναπτύξουν μία κοινή καλλιτεχνική γλώσσα στο πλαίσιο της πρωτότυπης έρευνά τους πάνω στην ανθρώπινη κίνηση. Με αφετηρία και προορισμό το σώμα, η Λίντα και ο Jozef, σε κάθε χορογραφική τους απόπειρα αποσκοπούν στη δημιουργία έργων με έντονη θεατρικότητα και απαιτητική κινησιολογία. Στα έργα τους η κίνηση αναδύεται από την αναγκαιότητα της εκάστοτε συνθήκης, ενώ διαρκώς πειραματίζονται με όλες τις ερμηνευτικές δυνατότητες του σώματος μέσω του λόγου, του τραγουδιού,  εντάσσοντας στη δραματουργία εικαστικές δράσεις ή εγκαταστάσεις με υλικά όπως το ξύλο, ο πηλός, το χαρτί, το μάρμαρο κά.Οι επιρροές της ομάδας για την ανάπτυξη του κινησιολογικού της υλικού είναι  συνέπεια ανταλλαγής και συγχώνευσης πληροφοριών διάφορων πεδίων της έρευνάς τους και περιλαμβάνουν από τις πολεμικές τέχνες και τα ομαδικά αθλήματα μέχρι τις εικαστικές τέχνες και τη σύγχρονη φυσική. Από το 2006 μέχρι σήμερα , τα 27 έργα της ομάδας (σόλο, εικαστικές-κινητικές εγκαταστάσεις, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας παραστάσεις) έχουν παρουσιαστεί σε πάνω από 24 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Οι Rootlessroot έχουν συνεργαστεί με τον Akram Khan στο χορευτικό του σόλο "DESH", καθώς και με τη Staadsteater Kassel Dance Company, τους DOT504, την Helsinki Dance Company της Φινλανδίας και πολλές άλλες ομάδες και δημιουργούς. Τα έργα τους παρουσιάζονται στην Ελλάδα στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στο Φεστιβάλ Δημήτρια, στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο Arc for Dance Festival κά. Στο εξωτερικό έχουν παρουσιαστεί σε μεγάλες σκηνές όπως την Grande halle de la Villette, στο Sadler’s Wells, στo St Gallen κά. Από το 2006 έχουν αναπτύξει την πρακτική Fighting Monkey, που εστιάζει στις θεμελιώδεις αρχές της ανθρώπινης κίνησης και ανάπτυξης, και την οποία διδάσκουν ανά τον κόσμο.