Άθως Δανέλλης
Ο Άθως Δανέλλης γνώρισε και αγάπησε τον Καραγκιόζη σε πολύ μικρή ηλικία, μαθητεύοντας σε παλιούς δασκάλους της Τέχνης.
Σπούδασε δημοσιογραφία στην Αγγλία. Συνεργάζεται με την Ε.Ρ.Α., την ελεύθερη ραδιοφωνία και τον περιοδικό τύπο παρουσιάζοντας σειρές εκπομπών με θέμα το ελληνικό και παγκόσμιο Θέατρο Σκιών.
Με τον ‘‘Αθηναϊκό Θίασο Σκιών’’ του, έχει λάβει μέρος σε πολλά φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Αμερική, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία κ.α.).
Από το 1989 διατηρεί μόνιμες σκηνές όπου παρουσιάζει σπάνια έργα από το ρεπερτόριο του Ελληνικού Θεάτρου Σκιών καθώς και δικές του πρωτότυπες δημιουργίες, κρατώντας ζωντανή αυτή την τόσο σημαντική λαϊκή θεατρική παράδοση.
Διδάσκει την τέχνη του Θεάτρου Σκιών (ιστορία και θεωρία, ύφος και μίμηση, ρόλος της μουσικής στην παράσταση, κατασκευή και ζωγραφική φιγούρας, σκηνικού και ρεκλάμας) σε σεμινάρια ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Με τον συνάδελφό του Γιάννη Παπαδόπουλο ίδρυσαν το “Θέατρο Σκιών Κρήτης”.
Αποφοίτησε από την Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού Ραλλού Μάνου,το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και το Επαγγελματικό Τμήμα Drums του Μοdern Music School.
Ως ερμηνεύτρια έχει συνεργαστεί με τους Xρήστο Παπαδόπουλο, Ευριπίδη Λασκαρίδη, Πατρίσια Απέργη, Ίριδα Καραγιάν ,Tζένη Αργυρίου ,Σοφία Μαυραγάνη, Ερμίρα Γκόρο, Σίμο Κακάλα, Σοφία Πάσχου, Αλίκη Καζούρη, Iωάννα Αγγελοπούλου,Θωμά Μοσχόπουλο, Αποστολία Παπαδαμάκη, Mιχάλη Κωνσταντάτο, Μέντη Μέγα, Αρτεμη Λαμπίρη, Μαργαρίτα Τρίκκα, Vahid Evazzadeh, Άντζελα Μπρούσκου, Ελληνικό Χορόδραμα κ.α, δίνοντας παραστάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Έχει συμμετάσχει στο δίκτυο Aerowaves με τα έργα Mothers της Ίριδας Καραγιάν, D.opa της Πατρίσιας Απέργη, Εlvedon του Χρήστου Παπαδόπουλου και Speecchless της Σοφίας Μαυραγάνη. Ηταν perforner στο solo ' Legacy ' και το ντουέτο 'Time to mourn' της Ίριδας Καραγιαν, τα οποία βραβεύτηκαν με το βραβείο Jarmila Jerabkova στην Πράγα .Συμμετείχε στην ταινία Suntan του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου. Συγχορογράφησε το έργο manoeuvre _ που έκανε πρεμιέρα στο 7ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
Έχει επιμεληθεί την κίνηση θεατρικών παραστάσεων στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, στη Μικρή Επίδαυρο, στο Φεστιβάλ Αθηνών , στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου , στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής , τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών κ.α. σε σκηνοθεσίες των Θάνου Παπακωνσταντίνου, Θωμά Μοσχόπουλου, Έκτορα Λυγίζου, Ακύλλα Καραζήση, Ανέστη Αζά, Αργύρη Ξάφη, Σύλβιας Λιούλιου, Χάρη Φραγκούλη, Δημήτρη Ξανθόπουλου, Ειρήνης Φαναριώτη, κ.α.
Έχει διδάξει χορό και αυτοσχεδιασμό σε studios και σχολές χορού της Αθήνας και σε ειδικά ιδρύματα (γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού, σχολείο μεταναστών), κ.α Από το 2016 διδάσκει σύγχρονο χορό στις επαγγελματικές σχολές χορού Ραλλού Μάνου και Πέτροβα–Μαρμαρινού. Έχει συμμετάσχει στην παιδαγωγική ομάδα της σύμπραξης «παρεμβάσεις νέων χορογράφων στα σχολεία της Ανατολικής Αττικής». Υπήρξε για 3 χρόνια βοηθός της Π.Απέργη σε εργαστήρι κίνησης για ανθρώπους ηλικίας 65 ετών και άνω (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών) Τα τελευταία 4 χρόνια, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής συντονίζει το εργαστήρι χορού στις γυναικείες φυλακές του Ελεώνα Θήβας.
Ο Camilo Bentancor Gallardo γεννήθηκε στην Ουρουγουάη και μεγάλωσε στην
Αργεντινή. Αποφοίτησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών του Μπουένος Άιρες και τη σχολή
τσίρκου του Mario Perez. Μετεκπαιδεύτηκε στην παντομίμα στη σχολή Magenia του
Παρισιού.
Έχει συνεργαστεί με την ομάδα θεάτρου Catalina Sur του Μπουένος Άιρες, το τσίρκο de
la Costa, το τσίρκο-θέατρο Circulante, την ομάδα χορού Sinequanon και με πολλές
άλλες ομάδες στα πλαίσια ανεξάρτητων παραγωγών.
Στο θέατρο, συνεργάστηκε με τη Μαρία Λουίζα Παπαδοπούλου, τη Μάρθα Φριντζήλα
και τη Λυδία Κονιόρδου.
Είναι συνιδρυτής της ομάδας «κι όΜως κινείται».
Ο Σίμος Κακάλας γεννήθηκε το 1973 στη Θεσσαλονίκη. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, έκανε τα πρώτα του βήματα στο θέατρο ως ηθοποιός. Έχει λίγο καιρό που σκηνοθετεί. Μεταξύ άλλων σκηνοθέτησε τα έργα Γκόλφω του Σπύρου Περεσιάδη, Απόκοπος του Μπεργαδή, Λιωμένο βούτυρο του Σάκη Σερέφα (Έπαινος Σκηνοθεσίας 2008, Ένωση Ελλήνων Κριτικών), Recycle.
Η Εμμανουέλα Κορκή είναι χορεύτρια και ηθοποιός , διδάσκει και χορογραφεί.
Σπούδασε χορό στην Επαγγελματική Σχολή Ραλλού Μάνου, θέατρο στη Δραματική Σχολή Αθηνών Γ.Θεοδοσιάδη και γιόγκα στο International Sivananda Yoga Vedanta Centre στην Πολωνία. ‘Eχει παρακολουθήσει επίσης σεμινάρια σύγχρονου χορού, αυτοσχεδιασμού και υποκριτικής με τους Κ.Μπάκα, Μ.Δραμισιώτη, Τ.Ράλλη, Ε.Κορφιά, Η.Μonteiro, Ε. Τοπαλίδου, Ε.Μαλκότση, Α.Φωνιαδάκη, Ε.Σκότη, C.Castellucci, J.Britton, C.Coe, D.Hernandez, S.Lefeuvre, Seoljin Kim, K.Sumako κ.ά Eπίσης έχει παρακολουθήσει το μονοετές σεμινάριο θεατρικής μετάφρασης (ελληνικά-γαλλικά) του Εκεμέλ.
Ως performer έχει συνεργαστεί με την Ομάδα Όχι Παίζουμε UrbanDig-Ε.Αλεξίου,Γ.Σαχίνης. Με την Oμάδα Νοσταλγία- Τ.Ράλλη και Γ.Σίμωνα. Με τον J.Britton-Duende Ensemble και είναι μέλος των “Duende Artists”.Επίσης έχει συνεργαστεί με την Μ.Κρητικού- Σχολείο Ι και ΙΙ- Φεστιβάλ Τήνος, Ομάδα Κινούμενα Σχέδια, , Γ.Καταφυγή, Σ.Χατζάκη- Φεστιβάλ Επιδαύρου, Μ.Δραμισιώτη, Α.Καζούρη, , Athens Video Dance Project 2014/ 2015,SaLtaTor Physical Dance Group- Γ. Καρούνης, H.Monteiro, M.Klien- Β. Κοτσάλου Φεστιβάλ Αθηνών. Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Κόκκου Ροιής» μαζί με την χορογράφο Α. Μαραθάκη και τον μουσικό Χ.Ροζάκη. Διδάσκει σύγχρονο χορό, αυτοσχεδιασμό και μπαλλέτο και από το 2014 συνεργάζεται με το Δρόμος με Δέντρα- Baumstrasse. Παραδίδει σεμινάρια και έχει συνεργαστεί με το Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος, με το Σχολείο Ι και ΙΙ στην Τήνο και το Ακροποδητί Φεστιβάλ στη Σύρο μεταξύ άλλων. Από το 2013 οδήγησε την έρευνα «Σύγχρονος χορός και Μουσική. Μια συνάντηση δρόμων» σε συνεργασία με τους μουσικούς Χ.Ροζάκη, Γ.Παπαδόπουλο, Σ. Πηλιχό. Ως χορογράφος έχει δημιουργήσει τα έργα «Προς το φως», «Πριν από τα δάση». Το 2016 χορογράφησε το έργο «Περί έρωτος», σε σχέση με την πολιτική σημασία του έρωτος, στα πλαίσια του site- specific Operappartamento creative Residency και βραβείο παραγωγής του φεστιβάλ Altofest στη Napoli, καθώς και παρουσίασε το πρώτο μέρος της χορογραφίας Miss Omonoia εκπροσωπώντας την ομάδα Όχι Παίζουμε UrbanDig.
Λέκτορας Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών
Ηλεκτρονική διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Η Ιωάννα Ρεμεδιάκη είναι Λέκτορας στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην αρχαιοελληνική τραγωδία (ζητήματα πολιτικής διάστασης, ταυτότητας-ετερότητας και μετάφρασης) και στην σύνδεση θεωρίας και πράξης του αρχαίου δράματος. Υπήρξε ιδρύτρια και σκηνοθέτης της Ομάδας Ίσον Ένα, στα πλαίσια της οποίας έχει γράψει και σκηνοθετήσει παραστάσεις στην Ελλάδα και στην Ιταλία, οι οποίες διερευνούν θέματα ταυτότητας, διαφοράς και συλλογικού/πολιτικού χώρου.
Photo : T. Tomasulo
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Μελέτησε τραγούδι με την Γ.Γεωργιλοπούλου και αργότερα με τον Σ. Σακκά στο Εργαστήρι Φωνητικής Τέχνης . Αποφοίτησε από το τμήμα Performance and Communication Skills του Guildhall School of Music and Drama στο Λονδίνο με υποτροφία του «Μουσηγέτη».
Η επαγγελματική της σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1979 με την εκπομπή "Εδώ Λιλιπούπολη"του Γ' Προγράμματος της ΕΡΤ -υπό την διεύθυνση τότε του Μάνου Χατζιδάκι- σε συνεργασία με την συνθέτιδα Λένα Πλάτωνος.
Εχει συνεργαστεί κυρίως με τους συνθέτες Ν.Μαμαγκάκη, Λ.Πλάτωνος, Δ.Μαραγκόπουλο, Μ.Γρηγορίου, Ν.Κυπουργό, Β.Κατσούλη, Δ.Καμαρωτό ενώ στη δεκαετία του ’90 έκανε ένα άνοιγμα προς την παραδοσιακή μουσική της Μεσογείου μαζί με
το συγκρότημα Primavera en Salonico ηχογραφώντας για τις δισκογραφικές εταιρείες ΛΥΡΑ και ECM.
Έχει συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ ανα τον κόσμο όπως στο London Jazz festival, σε διάφορα φεστιβάλ WOMAD, στο Stern Grove Festival στο San Francisco, στο Moers New Music Festival και στο Rudolstadt Folk Festival στην Γερμανία, στο UCLA στο Λος Άντζελες κ.α. στο Barbican center, στο Queen Elizabeth Hall και Purcel Room στο Λονδίνο, στο Melbourne Concert Hall Αυστραλία, στο Symphony Space στην Νέα Υόρκη, κ.α.
Παράλληλα από το ΄90, κινείται στον χώρο της free-jazz, ανακαλύπτοντας διαφορετικές τεχνικές της φωνής μέσα από τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό.
Ως free jazz vocalist έχει συνεργαστεί με τους μουσικούς: Peter Kowald, Barry Guy, Φλώρο Φλωρίδη, Günther Baby Sommer, Νίκο Τουλιάτο, Günther Pitscheider, Gerald Preinfalk, Klaus Trauheit, Γιάννη Αναστασάκη, Μανώλη Μανουσάκη, το συγκρότημα "Μedea Εlectronique”.
Επίσης έχει συνθέσει μουσική για το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, για τα εργα : "Μήδεια","Βάκχες", "Ιφιγένεια εν Αυλίδι" του Ευριπίδη,"Ντυμπούκ" του Μπρους Μάγιερς,"Ικέτιδες" του Αισχύλου,"Ο κύκλος με την κιμωλία"του Μπ. Μπρεχτ, "Περσόνα" του Ι.Μπέργκμαν, “Αφιξις” απο την "Οδύσσεια", καθώς και για ντοκιμαντέρ, παραστάσεις παντομίμας και video art σε συνεργασία με τους σκηνοθέτες Νικαίτη Κοντούρη, Σωτήρη Χατζάκη, Ιώ Βουλγαράκη, Σταύρο Στάγκο, Ασπασία Κράλλη, Νατάσσα Ζούκα, Μάνθο Σαντοριναίο και τις ομάδες Elephas tiliefsis και Play Back.
Η δισκογραφία της περιλαμβάνει γύρω στους τριάντα δίσκους με συνθέσεις ελλήνων και ξένων συνθετών, παραδοσιακά τραγούδια από την μεσόγειο και τα βαλκάνια, ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς και δικά της τραγούδια.
Καθηγητής Τμἠματος Θεατρικών Σπουδών - Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βιογραφικό σημείωμα: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής και του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 1996 απέκτησε τον τίτλο του διδάκτορα του ιδίου Πανεπιστημίου με την εργασία Η θεατρική ορολογία στους Πατέρες της Εκκλησίας. Συμβολή στη μελέτη της σχέσεως Εκκλησίας και Θεάτρου. Το έτος 2007-8 του απονεμήθηκε ερευνητική υποτροφία από το πανεπιστήμιο του Princeton (Stanley J. Seeger Visiting Research Fellow).
Έχει διευθύνει τις εκδηλώσεις πολιτισμού «Τεχνών επίσκεψις» που πραγματοποιήθηκαν υπό την εποπτεία του Πρύτανη καθηγ. Γεωργίου Μπαμπινιώτη στο Παλαιό Πανεπιστήμιο της Πλάκας (2001-2003). Αρθρογραφεί στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο και έχει συνεργαστεί με την εφημερίδα Καθημερινή γράφοντας βιβλιοκριτική. Έχει διδάξει τα μαθήματα «Ιστορία Ευρωπαϊκού Θεάτρου Α´: Από τον Μεσαίωνα στην Αναγέννηση», «Θεατρική Αγωγή» (σε συνεργασία με την επίκουρη καθηγήτρια Ευανθία Στιβανάκη), επιλεγόμενα μαθήματα και σεμινάρια με θεματική από το θρησκευτικό θέατρο, καθώς και τα μαθήματα «Ιστορική και Φιλολογική προσέγγιση των θεατρικών πηγών» και «Εκδοτική κειμένων» στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών.
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
H θεατρική ορολογία στους Πατέρες της Eκκλησίας. Συμβολή στη μελέτη της σχέσεως Eκκλησίας και θεάτρου (διατρ.), Πανεπιστήμιο Aθηνών, Tμήμα Θεατρικών Σπουδών, Aθήνα 1996 (δακτυλ.).
Μ. Καραγάτση, Κριτική Θεάτρου, 1946-1960. Πρόλογος Κώστας Γεωργουσόπουλος. Εισαγωγή-Επιμέλεια: Ιωσήφ Βιβιλάκης, έκδοση Βιβλιοπωλείον της «Εστίας», Αθήνα 1999.
Θεατρική αναπαράσταση στο Βυζάντιο και στη Δύση στη σειρά: «Το Βυζάντιο και οι ξένοι Β´» [4], Υπεύθυνες: Βαρβάρα Δεληβοριά-Κουταβά, Αθηνά Κόλια-Δερμιτζάκη, έκδοση Ίδρυμα Γουλανδρή-Χορν, Αθήνα 2003.
Μολιέρου, Οι κατεργαριές του Σκαπέν, Μετάφραση Φώτη Κόντογλου. Επιμέλεια Ιωσήφ Βιβιλάκης, Εισαγωγή: Ιωσήφ Βιβιλάκης-Ιφιγένεια Μποτουροπούλου, εκδόσεις Αρμός, Αθήνα 2004.
Για το Ιερό και το Δράμα. Θεατρολογικές προσεγγίσεις. Πρόλογος: Βάλτερ Πούχνερ, εκδ. Αρμός, Αθήνα 2004.
Κωμωδία ήτοι Έργα και καμώματα του μιαρού ψευδασκητού Αυξεντίου του εν τω Κατιρλίω και των ασεβεστάτων και αθέων εκείνου μαθητών οπαδών και διδασκάλων ή Αυξεντιανός μετανοημένος (1752). Φιλολογική έκδοση, Εισαγωγή, Σχόλια, Γλωσσάριο. Ερευνητικό Πρόγραμμα: Tο ελληνικό θέατρο στην εποχή του Mεσαίωνα, της Aναγέννησης και της Tουρκοκρατίας [5], Ακαδημία Αθηνών. Αθήνα 2010.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΕ ΤΟΜΟΥΣ (ΕΠΙΛΟΓΗ)
Φώτης Κόντογλους εν εικόνι διαπορευόμενος. Εκατό χρόνια από τη γέννηση και τριάντα από την κοίμησή του. Επιμέλεια Ιωσήφ Βιβιλάκης, εκδόσεις Ακρίτας, Αθήνα α´ έκδοση, 1995 (β´ έκδοση 2005).
Δάφνη. Τιμητικός τόμος για τον Σπύρο Ευαγγελάτο. Επιμέλεια: Ιωσήφ Βιβιλάκης, Παράβασις-Μελετήματα [1], εκδόσεις Ergo, Αθήνα 2002.
Πρακτικά A΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου: Tο Eλληνικό Θέατρο από τον 17ο στον 20ό αιώνα, Παράβασις-Mελετήματα [2]. Tμήμα Θεατρικών Σπουδών-Eκδόσεις Ergo, Aθήνα 2002.
Θρησκεία και Θέατρο στην Ελλάδα. Επιμέλεια: Ιωσήφ Βιβιλάκης. Σειρά: Θρησκειολογία [34] (συντονιστής: Μάριος Μπέγζος), εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2005.
Στέφανος. Τιμητική προσφορά για τον Βάλτερ Πούχνερ. Επιμέλεια: Ιωσήφ Βιβιλάκης. Παράβασις-Μελετήματα [5], εκδόσεις Ergo, Αθήνα 2007.
Στράτος, Κωνσταντινίδης, Το νεοελληνικό θέατρο σε αναζήτηση του ελληνισμού, μετάφραση: Λάρα Καλλίρη, ἐκδόσεις Αρμός, Αθήνα 2011.
ΒΙΒΛΙΟ-CD
Δεν ξέρω παρά να τραγουδώ. Δεκαννέα συνθέτες μελοποιούν Κωστή Παλαμά. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2004.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ (ΕΠΙΛΟΓΗ)
«O θεατρικός Kαραγάτσης», Παράβασις, Eπιστημονικό Δελτίο Tμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Aθηνών 1 (1995), Kαστανιώτης, Aθήνα, σσ. 227-258.
«H συμβολή του Kόντογλου στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου», στόν τόμο Φώτης Kόντογλους Eν εικόνι διαπορευόμενος. Aφιέρωμα Eκατό χρόνια από την γέννηση και τριάντα από την κοίμησή του Aκρίτας, 1995, σσ. 157-178.
«Fotis Kontoglou» στην έκδοση: Greece, Books and Writers. National Book Centre of Greece, επιμ. Stavros Petsopoulos, Ministry of Culture, Αθήνα 2001, σ. 203.
«Aυξεντιανός μετανοημένος. Mια Πολίτικη κωμωδία του 18ου αιώνα». Πρακτικά A΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρίου: Tο Eλληνικό Θέατρο από τον 17ο στον 20ό αιώνα. «Παράβασις-Mελετήματα [2]. Tμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Aθηνών, Ego, Aθήνα 2002, σ. 69-80.
«Aρχαίο Eλληνικό Δράμα και Χριστιανική Λατρεία», στον τόμο: Xριστιανική Λατρεία και Eιδωλολατρία. Πρακτικά ΣT΄ Πανελλήνιου Λειτουργικού Συμποσίου Στελεχών Iερών Mητροπόλεων, έκδ. Iερά Σύνοδος της Eκκλησίας της Eλλάδος-Eιδική Συνοδική Eπιτροπή Λειτουργικής Aναγεννήσεως, Aθήνα 2005, σ. 307-338.
«Eκκλησία και Θέατρο στο Bυζάντιο» στον τόμο Θρησκεία και Θέατρο στην Eλλάδα. Eπιμέλεια: Iωσήφ Bιβιλάκης. Σειρά: Θρησκειολογία -34 (συντονιστής: Mάριος Mπέγζος), εκδ. Eλληνικά Γράμματα, Aθήνα 2005, σ. 85-114.
«Aκολουθία του ψευδασκητού Αυξεντίου. Aνέκδοτη υμνογραφική παρωδία του 18ου αιώνα». Στέφανος: Τιμητική προσφορά στον Βάλτερ Πούχνερ. Eπιμέλεια Iωσήφ Βιβιλάκης. Παράβασις-Μελετήματα [5], Aθήνα 2007, σ. 199-218.
«Η αυτοβιογραφία του νεωτερικού όντος στο ευρωπαϊκό θέατρο. Από τον Λουίτζι Πιραντέλλο στη Σάρα Κέιν», Σύναξη 103 (2007), σ. 41-53.
«Κ. Καραμανλής-Κ. Μπαστιάς. Αλληλογγραφία», στην έκδοση Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής στον εικοστό αιώνα. Διεθνές επιστημονικό συνέδριο. Ζάππειο Μέγαρο, 5-9 Ιουνίου 2007, έκδ. Ίδρυμα «Κωνσταντίνος Γ. Καραμανλής», επιμέλεια: Κωνσταντίνος Σβολόπουλος, Κωνσταντίνα Ε. Μπότσιου, Ευάνθης Χατζηβασιλείου, τόμος Γ´, Αθήνα 2008, σ. 278-296.
«Η θέση του Καραγάτση για μια ελληνική ερμηνεία του αρχαίου δράματος: επαλήθευση της ιστορικής συνέχειας του έθνους;», Πρακτικά του Συνεδρίου Μ. Καραγάτσης. Ιδεολογία και ποιητική. Μουσείο Μπενάκη, 4-5 Απριλίου 2008.
Η Λίντα Καπετανέα αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης το 1994.
Μετεκπαιδεύτηκε, ώς υπότροφος του Ι.Κ.Υ., στο Merce Cunnigham studio, το Movement Research και το Dance Space στην Νέα Υόρκη, όπου επίσης συνεργάστηκε με την χορογράφο Irene Hultman.
Στην Ελλάδα συνεργάστηκε με διάφορες ομάδες χορού ( Χορευτές, Sine Qua Non, κ.α.) συμμετέχοντας και σε παραστάσεις στην Ευρώπη, ενώ το 2002 το Υπουργείο Πολιτισμού της απένειμε το "βραβείο καλύτερης ερμηνείας".
Από το 2002, η Λίντα Καπετανέα είναι μέλος της ομάδας ULTIMA VEZ του Wim Vandekeybus συμμετέχοντας στις παραστάσεις "Blush", "Sonic Boom" και "Pure", αλλά και στις ταινίες χορού "Blush" και "Here After".
Τα τελευταία 5 χρόνια έχει προσκληθεί να διδάξει τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό:
PARTS, Jette Dance Studio - Brussels, Belgium
SEAD - Salzburg, Austria
ImPuls Tanz - Tanzquartier Wien, Austria
Icosae'dre / Laboratoire De Compagnies - Reims, France
Dance Theatre Department of tha State Drama School - Bytom Art Station Poznan, Poland
Danscentrum - Stockholm, Sweden
Dansa Deltebre - Dies De Dansa Barcelona, Spain
AMDA University - Bratislava, Slovakia
Budapest State Dance School - Hungary
DOT 504 - Prague, Czech R.
Le Lido De Toulous - France
Flik Circus School - Torino, Italy
DOCH University of Dance and Circus - Stockholm, Sweden
Arsenale de la danza - Venice Biennale, Italy
La Rafinerie - Brussels
Studio 303 - Montreal, Canada
Love In - Toronto, Canada
Από το 2006-2012 υπήρξε μέλος του διδακτικού προσωπικού της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης.
Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας ROOTLESSROOT , με την οποία έχει παρουσιάσει τα έργα
"Sudden Showers of Silence", "Holdin' Fast", Installation "Burned tree is visiting Athens before next summer", "100 Wounded Tears", "UNA" (Unknown Negative Activity), "Drawing a Tiger like a Dog" "Body Teller" and "Making of a Young Girl", "Giving Birth To Thousand Years of The Rain", "Chuck and Bruce", "Kireru", "Bulldog Ant." .
ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΝΤΖΟΥΚΗΣ- συνθέτης, σκηνογράφος
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΝΤΖΟΥΚΗΣ
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974 και μεγάλωσε στην Καλαμάτα.
Σπούδασε κλασική κιθάρα και ανώτερα θεωρητικά στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας και στο Κλασσικό Ωδείο Χολαργού.
Σπούδασε ζωγραφική και σκηνογραφία στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας με καθηγητές τους Γιάννη Ψυχοπαίδη και Γιώργο Ζιάκα.
Από το 1999 είναι συνθέτης και σκηνογράφος της ομάδας Δρόμος με δέντρα / Baumstrasse.
Από το 2002 έως το 2010 ανήκε στο δυναμικό του πρότυπου χώρου τέχνης Κρατήρας.
Το 2010 δημιούργησε με την Μάρθα Φριντζήλα τον χώρο τέχνης και εκπαίδευσης Baumstrasse στην Αθήνα (www.dentra.gr) και το 2012 ίδρυσαν το Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος (www.attikosxoleio.gr).
Είναι μέλος του μουσικού σχήματος The Κubara project.
Έχει λάβει μέρος ως μουσικός σε πολλές συναυλίες και φεστιβάλ στην Ευρώπη, την Μέση Ανατολή, την Κίνα και τις ΗΠΑ.
Έγραψε τη μουσική για τις παραστάσεις:
2021 Ευριπίδη Μήδεια σκην. Μ. Φριντζήλα (Εθνικό θέατρο)
2020 Stones and bones σκην. Rootlesroot (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών)
2018 Αισχύλου Προμηθέας Δεσμώτης, σκην. Μ. Φριντζήλα (Φεστιβάλ Αθηνών)
2019 George Gordon Byron Κάιν, σκην. Μ. Φριντζήλα (Αστεροσκοπείο Αθηνών)
2017 When the dogs assailed their masters σκην. Rootlessroot (Φεστιβάλ Αθηνών)
2017 Cementary σκην. Π. Απέργη (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών)
2017 Stones from God σκην. Μ. Φριντζήλα (Stockton University, New Jersey)
2016 Black black woods σκην. Rootlessroot (Cirk La Putyka, Praha)
2016 Μποστ Φαύστα σκην. Μ. Φριντζήλα (θέατρο Προσκήνιο)
2015 Αισχύλου Πέρσες σκην. Μ. Φριντζήλα (Αισχύλεια, Ελευσίνα)
2015 Europium σκην. Rootlessroot (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών)
2015 Τσάι στης Κοντέσσας Περγκόλι σκην. Μ. Φριντζήλα (Baumstrasse)
2014 Collective loss of memory σκην. Rootlessroot (Ponec, Praha)
2014 Woman’s Memorabilia σκην. Rootlessroot (Φεστιβάλ Αθηνών)
2014 Σοφοκλή Αίας σκην. Μ. Φριντζήλα (Αισχύλεια, Ελευσίνα)
2014 Tanzheimer σκην. Π. Απέργη (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών)
2013 Ευριπίδη Βάκχες σκην. Μ. Φριντζήλα (ΙΤΙ Κύπρος, Αισχύλεια Ελευσίνα)
2013 Πλάνητες σκην. Π. Απέργη (Tanzhaus Dusseldorf, Hellerau Dresden)
2013 From the side of a man/from the side of a woman σκην. Rootlessroot (Studio Tanca, Banska Bystrica, Slovakia)
2012 Chuck and Bruce σκην. Rootlessroot (Thomas Noon Dance Company, Spain)
2012 Bulldog Ant σκην. Rootlessroot (Theatre St.Gallen)
2012 Aridnere -Ενα παράδοξο καμπαρέ σκην. Μ. Φριντζήλα (Baumstrasse studio)
2011 Eyes In The Colors Of The Rain σκην. Rootlessroot σκην. Rootlessroot
2011 Ευριπίδη Ηλέκτρα σκην. Μ. Φριντζήλα (Baumstrasse studio)
2010 Making Of A Young Girl σκην. Rootlessroot (Norrdans Dance Company, Sweden)
2010 Ευγένιου Λαμπίς Η υπόθεση της οδού Λουρσίν σκην. Μ. Φριντζήλα (Θέατρο Πορεία)
2009 Drawing tiger like a dog σκην. Jozef Frucek, Λίντα Καπετανέα (Helsinki City Theatre)
2009 Ηλία Καπετανάκη Η Βεγγέρα σκην. Γιάννης Λεοντάρης (Εθνικό Θέατρο)
2009 Ιβάν Βιριπάεφ Γέννεσις 2 σκην. Γιάννης Λεοντάρης (Θέατρο Τέχνης)
2009 Μάρκου Αντώνιου Φόσκολου Φορτουνάτος σκην. Μ. Φριντζήλα (Εθνικό Θέατρο)
2008 UNA –unknown negative activity σκην. Jozef Frucek, Λίντα Καπετανέα (Tanec Praha)
2008 Σοφοκλή Αίας σκην. Μ. Φριντζήλα (Κρατήρας, Εθνικό Θέατρο)
2008 Ρόναλντ Σίμελλφένιχ Αραβική Νύχτα σκην. Μ. Φριντζήλα (Θέατρο του Νέου Κόσμου)
2007 Γιάννη Μαυριτσάκη Τυφλό Σημείο σκην. Μ. Φριντζήλα (Θέατρο Πορεία)
2007-8 Νικολάι Λέσκοφ Κατερίνα Ισμαήλοβα σκην. Μ. Φριντζήλα (Θέατρο του Νέου Κόσμου)
2005 Μαριβώ η Κληρονομιά σκην. Μ. Φριντζήλα (Κρατήρας)
2003 Ράινερ Μαρία Ρίλκε ο Ξένος σκην. Μ. Φριντζήλα (Κρατήρας)
2002 Ευριπίδη Ίων σκην. Μ. Φριντζήλα (Κρατήρας)
2002 Σ. Μπέκετ Σκιρτήματα - πώς να πω σκην. Μ. Φριντζήλα, Βασίλης Μαντζούκης (ΑΣΚΤ)
1998 Α. ντε Μυσσέ Δεν παίζουν με τον έρωτα σκην. Μ. Φριντζήλα (ΠΟΦΠΑ)
1997 Ε. Σβαρτς Ο Δράκος σκην. Μ. Φριντζήλα (ΠΟΦΠΑ)
1996 Φ. Γκ. Λόρκα Ματωμένος Γάμος σκην. Μ. Φριντζήλα (ΠΟΦΠΑ)
Σκηνογραφίες:
2019 George Gordon Byron Κάιν, σκην. Μ. Φριντζήλα (Αστεροσκοπείο Αθηνών)
2018 Αισχύλου Προμηθέας Δεσμώτης, σκην. Μ. Φριντζήλα (Φεστιβάλ Αθηνών)
2015 Αισχύλου Πέρσες σκην. Μ. Φριντζήλα (Αισχύλεια Ελευσίνα)
2015 Τσάι στης Κοντέσσας Περγκόλι σκην. Μ. Φριντζήλα (Baumstrasse)
2014 Σοφοκλή Αίας σκην. Μ. Φριντζήλα
2014 Ευριπίδη Ιππόλυτος σκην. Λ.Κονιόρδου
2013 Ευριπίδη Βάκχες σκην. Μ. Φριντζήλα
2012 Aridnere -Ενα παράδοξο καμπαρέ σκην. Μ. Φριντζήλα
2011 Ευριπίδη Ηλέκτρα σκην. Μ. Φριντζήλα
2010 Kωστή Παλαμά Τρισεύγενη σκην. Λ.Κονιόρδου
2009 Μάρκου Αντώνιου Φόσκολου Φορτουνάτος σκην. Μ. Φριντζήλα
2008-9 Λιουντμίλλα Πετρουσέφσκαγια Έρωτας σκην. Μ. Φριντζήλα
2008 Σοφοκλή Αίας σκην. Μ. Φριντζήλα σκην. Μ. Φριντζήλα
2008 Γιάννη Μαυριτσάκη Τυφλό σημείο σκην. Μ. Φριντζήλα
2008 Ρόναλντ Σίμελπφένιχ Αραβική νύχτα σκην. Μάρθα Φριντζήλα
2007 Νικολάι Λέσκοφ Κατερίνα Ισμαήλοβα σκην. Μ. Φριντζήλα
2005 Λ. Πετρουσέφσκαγια Έρωτας σκην. Μ. Φριντζήλα
2004 Μαριβώ H κληρονομιά σκην. Μ. Φριντζήλα
2004 Sinequanon Μυστικός δείπνος
2003 Ράινερ Μαρία Ρίλκε O ξένος σκην. Μ. Φριντζήλα
2002 Ευριπίδη Ίων σκην. Μ. Φριντζήλα
2001 Σ. Μπέκετ Σκιρτήματα- πώς να πω σκην. Μ. Φριντζήλα, Β. Μαντζούκης
2000 Ευριπίδη Άλκηστη σκην. Λυδία Κονιόρδου
1998 Τ. Ουίλιαμς Καλοκαίρι και καταχνιά σκην. Λ. Φιλίπποβα
1998 Α.ντε Μυσσέ Δεν παίζουν με τον έρωτα σκην. Μ. Φριντζήλα
1997 Ε. Σβαρτς Ο Δράκος σκην. Μ. Φριντζήλα
1996 Φ. Γκ. Λόρκα Ματωμένος Γάμος σκην. Μ. Φριντζήλα
Προσωπική δισκογραφία:
“Η υπόθεση της οδού Λουρσίν” (θέατρο Πορεία 2010)
“Κατερίνα Ισμαϊλοβα” (faosmusic 2008)
“Baumstrasse” (Libra music 2007)
Ατομικές εκθέσεις:
2003 Έκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου, Αθήνα
2001 ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καλαμάτας, Καλαμάτα