ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ // ΣΕΜΙΝΑΡΙA

Γεωργία Παΐζη

Η Γεωργϊα Παΐζη εκπαιδεύτηκε στην τεχνική Alexander (3ετής εκπαίδευση, πιστοποίηση STAT), σπούδασε χορό με το Independent Dance (ΜΑ Creative Practice - Dance Professional, Trinity Laban Conservatoire of Music & Dance, βραβείο TLDA, υποτροφία Gill Clarke) και μελέτησε ανατομία (CCST) στο Λονδίνο, καθώς και θεατρολογία (Θεατρικών Σπουδών, ΠαΠελ) και θεωρία του χώρου (ΜΑ Σχολή Αρχιτεκτόνων, ΕΜΠ) στην Ελλάδα. Η εκπαιδευτική της δραστηριότητα κινείται σε δύο κατευθύνσεις: τη σωματική εκπαίδευση του ηθοποιού, και την εφαρμογή της μεθόδου Alexander ως τεχνικό υπόβαθρο στον αυτοσχεδιασμό στον σύγχρονο χορό. Διδάσκει σταθερά και σεμιναριακά: Σχολή Θεάτρου ΔΗΛΟΣ (από το 2017), Σχολή Χορού Άννας Πέτροβα (2017), Ωδείο Φίλιππος Νάκας (2018), Μουσικό Χωριό 2018, ΑΒΓΟ του Μουσικού Χωριού (2018, 2019), Chisenhale Dance Space (Λονδίνο, από το 2015), DOCK11 (Βερολίνο, 2018), Tanzfabrik (Βερολίνο, 2019), Akropoditi DanceFest 2019.

Η Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βέροια, όπου ασχο-λήθηκε με τη ρυθμική αγωνιστική γυμναστική για 10 χρόνια. Το 2003 αποφοί-τησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης στην Αθήνα.Η δουλειά της έχει επηρεαστεί από την ενασχόλησή της με τους παραδοσιακούς ελληνικούς χορούς και την κινέζικη πολεμική τέχνη του tai chi chuan.
Έχει συνεργαστεί με μερικούς από τους πιο σημαντικούς χορογράφους παγκοσμίως, όπως ο Akram Khan, Wim Vandekeybus/ Ultima Vez, Roberto Olivan, RootlessRoot, Jukstapoz. Έχει ταξιδέψει και χορέψει σε σκηνές και φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο.

Έχει εργαστεί ως rehearsal director υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Akram Khan για το Βασιλικό Μπαλέτο της Δανίας, το Sadler’s Wells και το NYDC, την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης.
Από το 2012 έχει αρχίσει να εξερευνεί τη δική της χορογραφική οπτική με τα έργα ‘Henshin’, ‘Dear Michael’ & ’Lapses of Light’- μαζί με τον μουσικό/συνθέτη Κώστα Μακρυγιαννάκη, ’Looking forward to meeting’, ‘Mind the Heart’, Hyp-nos’, ‘blue dot’.
To 2018, μαζί με τον μουσικό/συνθέτη Panú δημιουργούν το ντουέτο ‘kó-ka&panú’. Τα έργα τους, ’in case of loss’, ‘evil unicorns*-based on a false story’, έχουν παιχτεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το τρίτο τους έργο, με τίτλο ‘ὕλη’ θα κάνει την πρεμιέρα του τον Αύγουστο του 2020 στο 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
Η Κωνσταντίνα διδάσκει στην Ελλάδα και το εξωτερικό συνεργαζόμενη με Φεστιβάλ, ομάδες, επαγγελματικές σχολές όπως Deltebre Dance Festival (Spain), El Danseu (Spain), SEAD /Salzburg Experimental Academy of Dance (Austria), Danish Royal Ballet (Denmark), Sadler’s Wells (UK) for NYDC/National Youth Dance Company, Skånes Dansteater (Finland), Tainan University of Fine Arts (Taiwan), Aakash Odedra Dance Company (UK),Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης (Αθήνα) κλπ.

ΑΛΕΚΟΣ ΚΥΡΑΡΙΝΗΣ

Γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα και μεγάλωσε στον τόπο καταγωγής του, την Τήνο.

Εργάστηκε με τον μαρμαρογλύπτη πατέρα του Γιάννη Κυραρίνη από την ηλικία των έντεκα ετών μέχρι και την εισαγωγή του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας το 1997.Φοίτησε στην ΑΣΚΤ από το 1997 έως και το 2003, με καθηγητή τον Γιάννη Ψυχοπαίδη. Έχει εικονογραφήσει τα βιβλία , (Ημερολόγιο Ομίλου ALPHA 2003), Επαληθεύοντας τη νύχτα,(Δημήτρης Αγγελής, Νέος Αστρολάβος / Ευθύνη,

Αθήνα 2011), Encima del subsuelo /Πάνω απ΄το υπέδαφος (Κώστας Βραχνός, περιορισμένη έκδοση, Αθήνα 2012), Τεύχη 1,2,3 περιοδικού «Νέα Ευθύνη» Σταλάγματα από τα κεραμίδια (Ιερομόναχος Αντώνιος Ρωμαίος, Εν πλω Αθήνα 2015), Τεύχος 1 περιοδικού «Ανθίβολα». Συνεργάζεται με το περιοδικό «Φρέαρ» και με τον πολιτιστικό χώρο «Baumstrasse».

Έχει εκδώσει ένα μικρό δοκιμιακό βιβλίο για τη ζωγραφική με τίτλο «Οι ερωτήσεις της Νεφέλης», Μικρός Αστρολάβος/Ευθύνη, Αθήνα 2011.

Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ιταλία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, την Αυστρία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Γαλλία και την Ισπανία.

 

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

2017 «Αγγελοφάνεια» Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Αθήνα (επιμέλεια Γιώργος Μυλωνάς).

2017 «24 σκηνές της Αποκάλυψης» Ευριπίδης Gallery, Αθήνα (επιμέλεια Μάριος Teriade Ελευθεριάδης).

2016 «Φως- Ζωή» , σε συνεργασία με τον ποιητή Δημήτρη Αγγελή, Ελληνοαμερικανική Ένωση, Αθήνα, (επιμέλεια Λουίζα Καραπιδάκη).

2015 «Κατά φύσιν» , Φεστιβάλ Τήνου, σχολείο Αρνάδου, (επιμέλεια Θέμης Ροδαμίτης).

2015 «Παθοκτονία», Theorema Art Gallery Βρυξέλλες,(επιμέλεια Λουίζα Καραπιδάκη).

2014 “Barcelona Calling”, Aliquando at Hidden Factory, Βαρκελώνη.

2013 «Καρδία Νήφουσα», Γκαλερί Citronne, Πόρος (επιμέλεια Τατιάνα Σπινάρη).

2013 «Άνω», Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου, Νέα Ιωνία, Αθήνα.

(επιμέλεια, Λουίζα Καραπιδάκη).

2011 «Άνω», Ιερά Μονή Ιεράς Καρδίας του Ιησού, Εξώμβουργο, Τήνος.

2010 « Άγγελος και Δράκος», Χώρος Τέχνης 24, Αθήνα. Παρουσίαση βινιετών

των τριών πρώτων τευχών του περιοδικού «Νέα Ευθύνη», η οποία

συνδυάστηκε με την επίσημη παρουσίαση του περιοδικού.

2010 «Άγγελος και Δράκος», Χώρος Τέχνης 24, Αθήνα.

2007 «Άγγελος και δράκος», Γκαλερί Έκφραση Γιάννα Γραμματοπούλου, Αθήνα.

2003 Αλέκος Κυραρίνης , Γκαλερί Έκφραση Γιάννα Γραμματοπούλου, Αθήνα

H Μιράντα Τερζοπούλου είναι εθνολόγος, πρώην βασική ερευνήτρια στο Κέντρο Έρευνας της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Γνώρισε καλά πολλές περιοχές της Ελλάδας ταξιδεύοντας πολύ, ερευνώντας και καταγράφοντας. Έχει καταγράψει και μελετήσει πολλές εκδηλώσεις και μορφές του λαϊκού πολιτισμού και ιδιαίτερα της παραδοσιακής μουσικής και των λαϊκών τελετουργιών δουλεύοντας με διάφορες εθνοτικές, γλωσσικές, θρησκευτικές ομάδες εντός και εκτός Ελλάδας. Ηχογραφεί και βιντεοσκοπεί ό,τι είναι απαραίτητο για την ερευνά της, έχοντας συγκροτήσει ένα σημαντικό αρχείο σπάνιου οπτικοακουστικού υλικού.

Αντικείμενο της έρευνάς της είναι κυρίως οι λαϊκές τελετουργίες γύρω από θηλυκές ιερές μορφές και γενικότερα ο κόσμος των συμβόλων γύρω απ’ τη γυναίκα στις αφηγήσεις και το τραγούδι. Επίσης, η μουσική ως δομικό στοιχείο των εθιμικών τελετουργιών και ως κώδικας επικοινωνίας, τα συμβολικά συστήματα, η αφηγηματικότητα, η θέση της γυναίκας, οι περιθωριακές και αποκλεισμένες ομάδες.

Έχει δουλέψει για τους Έλληνες Ρομά, χριστιανούς και μουσουλμάνους, και έχει συγγράψει το εκπαιδευτικό εγχειρίδιο: Οι Τσιγγάνοι στην Ελλάδα. Ιστορία – Πολιτισμός. Αθήνα 1996, β΄ 2001, έκδ. Υπουργείο Παιδείας - Γ.Γ.Λαϊκής Επιμόρφωσης.

Έχει επίσης κάνει μακροχρόνια έρευνα για την μουσουλμανική ετεροδοξία (αλεβισμό, μπεκτασισμό, σουφισμό) στη Θράκη και την Τουρκία την οποία έχει παρουσιάσει στα πρώτα διεθνή συνέδρια που πραγματοποιήθηκαν γύρω από τα θέματα αυτά.

Εργάστηκε ως υπεύθυνη ομάδας σε σχετικά με τα ενδιαφέροντα και την εμπειρία της ερευνητικά προγράμματα, όπως:

• Ερευνητικά Προγράμματα «Θράκη» και «Ανατολική Μακεδονία» του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» για την καταγραφή, μελέτη και προβολή της μουσικής και χορευτικής παράδοσης της Βόρειας Ελλάδας (1995-2004)

• Πρόγραμμα καταγραφής των μουσικών δρώμενων του βορειοελλαδικού χώρου του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (2000-2004)

• Το ελληνο-τουρκικό Πρόγραμμα «Discussing Europe on the Banks of Maritza River: Thrace as a European Cultural Space [Συζητώντας στις Όχθες του Έβρου: η Θράκη ως Ευρωπαϊκός πολιτισμικός χώρος] (2007-2008).

• Πρόγραμμα Δημιουργίας Αρχείου Πολιτιστικής Κληρονομιάς Λήμνου (2002-)

Έχει κάνει πολλές ανακοινώσεις σε συνέδρια, μαθήματα, σεμινάρια, διαλέξεις, δημοσιεύσεις σχετικά με όλα τα παραπάνω θέματα. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε εκδόσεις δίσκων παραδοσιακής μουσικής και είναι σταθερή συνεργάτρια και συγγραφέας στις εκδόσεις του Καλλιτεχνικού Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου.

Έχει συμμετάσχει στην δημιουργία πολλών εθνογραφικών ντοκυμαντέρ και εργάστηκε ως ραδιοφωνικός παραγωγός στο Γ΄ Πρόγραμμα της ΕΡΤ . Συνεργάστηκε στη δημιουργία ψηφιακών βάσεων δεδομένων πολιτισμικού περιεχομένου (Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη, Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας, Καλλιτεχνικού Συλλόγου Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου, Αρχείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς Λήμνου).

Είναι μέλος της Γραμματείας του Κέντρου Ερευνών Μειονοτικών/Μεταναστευτικών Ομάδων (ΚΕΜΟ).

Η Μαρίνα Σάττι είναι τραγουδίστρια, συνθέτης και ηθοποιός.
Γεννήθηκε στις 26 Δεκεμβρίου στην Αθήνα από πατέρα Σουδανό και μητέρα Ελληνίδα. Μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης κι από μικρή ασχολήθηκε με το πιάνο έχοντας ως δασκάλα την Ρίκα Δεληγιαννάκη. Τον Σεπτέμβριο του 2004, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα προκειμένου να σπουδάσει Αρχιτεκτονική στο Ε.Μ.Π., ενώ παράλληλα σπούδαζε κλασικό τραγούδι, θέατρο και χορό. To 2008 πήρε δίπλωμα κλασικού τραγουδιού με τον βαρύτονο Πάνο Δήμα (1ο βραβείο-άριστα παμψηφεί), πτυχίο κλασικού πιάνου κι ανώτερων θεωρητικών. Το 2009 συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Τζαζ Ορχήστρα (EBU) υπό την καθοδήγηση του Peter Herbolzheimer. Αργότερα, κέρδισε υποτροφία για το Berklee College of Music, από το οποίο αποφοίτησε το 2011 με εξειδίκευση στο Contemporary Writing and Production (σύγχρονη ενορχήστρωση και παραγωγή) και Film Scoring.
Ως τραγουδίστρια, έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως: Bobby McFerrin, Paco de Lucia, Wayne Shorter, Danilo Perez, Patrice Rushen, Peter Herbolzheimer, Simon Shaheen, Νίκος Κυπουργός, Νίκος Μαμαγκάκης, Μάριος Φραγκούλης, Αλέκα Κανελλίδου, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Χρήστος Θηβαίος, και πολλούς άλλους. Το 2007, τραγούδησε το τραγούδι Sugartown στην ομώνυμη ταινία του Κίμωνα Τσακίρη (Βραβείου κοινού στο Β' Φεστιβάλ Κοινού Κύπρου) ενώ δύο χρόνια μετά, το 2009, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην ευρωπαϊκή περιοδεία της European Jazz Orchestra (EBU). Επιπλέον, το 2010, τραγούδησε στο Kennedy Center (Washington DC) με το World Jazz Nonet.
Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, τη Λυρική σκηνή και το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έχοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε παραστάσεις όπως το Once, Ερωτόκριτος, Shrek The Musical, Ο Βιολιστής στη Στέγη κ.α. Έχει εμφανιστεί και στις τηλεοπτικές σειρές Γ4 του Alpha TV και Steps στον ANT1.
Έχει συμμετάσχει, επίσης, και σε διάφορες μεταγλωττίσεις ταινιών της Disney, της Mattel (Barbie). Οι πιο γνωστοί ρόλοι που έχει μεταγλωττίσει είναι αυτός της Άριελ, της μικρής γοργόνας, στην τρίτη ταινία της τριλογίας, στο τραγουδιστικό κομμάτι, καθώς επίσης και η Βαϊάνα, η πιο πρόσφατη πριγκίπισσα της Disney, στους διαλόγους και τα τραγούδια.

Το 2016 κυκλοφόρησε το πρώτο της single, μια διασκευή του μικρασιατικού τραγουδιού "Θα Σπάσω Κούπες".
Το 2016 δημιούργησε το γυναικείο πολυφωνικό σύνολο «Fonέs» το οποίο την πλαισιώνει στις ζωντανές εμφανίσεις της και την επόμενη χρονιά (2017) την χορωδία «Chórεs» που αποτελείται από 50 γυναίκες όλων των ηλικιών.
Το 2017 κυκλοφόρησε το δεύτερο single της «Μάντισσα», στο οποίο έχει κάνει την σύνθεση, την ενορχήστρωση και την παραγωγή η ίδια. Την ίδια χρονιά, μετά την παγκόσμια απήχηση της «Μάντισσας» υπέγραψε συμβόλαιο στην δισκογραφική εταιρεία Universal Music Berlin.
Το Νοέμβριο του 2017 συμμετείχε ως μια απ’ τις δέκα πιο ενδιαφέρουσες παρουσίες του Youtube για το 2017 στο φεστιβάλ «Stage» που διοργανώνεται από την Google στο Bozar Center of the Fine Arts στις Βρυξέλλες.
Τον Σεπτέμβριο του 2018 η Μαρίνα Σάττι πλαισιωμένη από τις Fonέs τραγούδησε στην τελετή απονομής βραβείων «Champions of the Earth» των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη.
Την ίδια χρονιά ψηφίστηκε από τους αναγνώστες του περιοδικού Votre Beauté ως «Γυναίκα Μουσικός της Χρονιάς».
Σήμερα ζει στη Αθήνα και εργάζεται πάνω στην κυκλοφορία του πρώτου της δίσκου.

 

Η Ακτίνα Σταθάκη είναι θεατρολόγος και cultural manager. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου και του Πανεπιστημίου του Τορόντο όπου έλαβε το διδακτορικό της με θέμα τις διασκευές του αρχαίου δράματος στη Νότιο Αφρική. Από το 2010 είναι ιδρύτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του οργανισμού Between the Seas (www.betweentheseas.org) με έδρα τη Νέα Υόρκη, με σκοπό την προώθηση της σύγχρονης Μεσογειακής καλλιτεχνικής δημιουργίας διεθνώς. Εχει επίσης συνεργαστεί ως curator και manager σε διεθνείς οργανισμούς όπως International Theatre Institute (Shanghai), Minsheng Art Museum (Shanghai), Shanghai Dramatic Arts Center, University of Stellenbosch (South Africa), Women's Project Theatre (New York), Joyce Theatre (New York) κ.α. Επιστημονικά της άρθρα έχουν παρουσιαστεί σε συνέδρια σε Αμερική και Ευρώπη.

H Γεωργία Τσαγκαράκη είναι αριστούχος απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού θεάτρου, με Masters Degree στην υποκριτική στο Arts Educational London Schools που φοίτησε για έναν χρόνο με υποτροφία από το ίδρυμα Λίλιαν Βουδούρη. Από το 1996 συμμετέχει σε παραστάσεις του Εθνικού και του Ελεύθερου θεάτρου, έχοντας συνεργαστεί με αναγνωρισμένους σκηνοθέτες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει στο ενεργητικό της συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές και κινηματογραφικές ταινίες. Σκηνοθετεί και γράφει θεατρικά έργα. Τα τελευταία χρόνια οργανώνει εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με κεντρικό θέμα την έννοια του συνόλου στην σκηνική διαδικασία, έχοντας σαν άξονα τον ΧΟΡΟ στην Αρχαία ελληνική τραγωδία. Διατηρεί μόνιμη συνεργασία με την One Year Lease Company που οργανώνει εκπαιδευτικό σχολείο για Αμερικανούς φοιτητές στο Πάπιγκο τα καλοκαίρια και έχει έδρα στην Νέα Υόρκη. Έχει συνεργαστεί με το Αττικό σχολείο, τον χώρο τέχνης και εκπαίδευσης Baumstrasse, τo Carnegie Melon University, το SITI company κ.α. Τα τελευταία χρόνια διδάσκει και σκηνοθετεί στην Χιλή, στην περιοχή της Αρίκα, στον χώρο τέχνης και εκπαίδευσης MB2 centro para la experimentacion de las artes. Παράλληλα από το 2014 προετοιμάζει νέους που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν σε δραματικές σχολές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και κάνει εργαστήρια στον χώρο τέχνης «το κτήμα» συνδυάζοντας το θέατρο με την φύση. Βρίσκεται στο τέταρτο έτος μεταπτυχιακού προγράμματος στην Δραματοθεραπεία (Κέντρο Δια Βίου Γνώσης ΕΡΜΑ). Μιλάει Ισπανικά, Ιταλικά και Αγγλικά και είναι μητέρα μιας υπέροχης κόρης.

Έχει σκηνοθετήσει:
«Η Ανταλλαγή» του Paul Claudel, Θέατρο Μεταξουργείο, (Άνοιξη 2008)
«Λήθη a compas» μια έρευνα πάνω στην Λήθη του Δημήτρη Δημητριάδη και την κινησιολογική και μουσική φόρμα του Φλαμένκο. Βυρσοδεψείο (Ιούνιος 2013)
“Las Bacantes” Mια διασκευή δική της πάνω στις Βάκχες του Ευριπίδη (Οκτώβριος 2017)MB2 , Chile «Μαίρη END Τζον», Της Γεωργίας Τσαγκαράκη και Αγγελίτας Τσούγκου. Μια σύγχρονη τραγωδία στηριγμένη στο μύθο της Κλυταιμνήστρας. Κύριο θέμα του έργου η ενδοοικογενειακή βία και η έννοια του κύκλου της βίας. BAUMSTRASSE, (Ιούνιος 2018)
«ΤΑ ΧΡΥΣΑΝΘΕΜΑ» Μια σύνθεση κειμένων της Γλυκερίας Μπασδέκη, του Άκη Δήμου και της Γεωργίας Τσαγκαράκη. Χώρος τέχνης , ΤΟ ΚΤΗΜΑ. (Ιούνιος 2018)
“ALKESTIS» μια διασκευή δική της πάνω στην Άλκηστη του Ευριπίδη (Ιανουάριος 2019) MB2, Chile
«LEMON” μια διασκευή δική της πάνω στον μονόλογο του Alessandro Baricco “Novecento”. Θέατρο Ραντάρ (2018-19), Μπάγκιον (2019-20).
“LAS BACANTES FLAMENCAS”Μια διασκευή δική της πάνω στις Βάκχες του Ευριπίδη με στοιχεία Φλαμένκο κουλτούρας. Thalia theatre, Queens New York. (Μάρτιος 2019).

 

Η Αθανασία Κανελλοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. 'Εχει σπουδάσει με υποτροφία χορό στο Λονδίνο (Rambert School) και στη Ν. Υόρκη ( Martha Graham School) και Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμό. Για 17 συνεχή έτη έζησε και συνεργάστηκε με πολλές ομάδες στο εξωτερικό, όπως το Χοροθέατρο Wuppertal Pina Bausch ( guest dancer), Les Ballets C de la B, Jasmin Vardimon Company, Cocoondance, Alexandra Waierstal κ.α. Από το 2008 έχει ξεκινήσει τη δική της χορογραφική έρευνα και τα έργα της έχουν παρουσιαστεί σε πολλά φεστιβάλ στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Β. Αφρική. Η χορογραφική της μέχρι τώρα έρευνα έχει επηρεαστεί από την εξέλιξη των ιδεών γύρω από τη γυναικεία ταυτότητα και φύση και γενικότερα τη γυναικεία υποκειμενικότητα τις περασμένες δεκαετίες. Έχει προσκληθεί ως χορογράφος από την ομάδα Σύγχρονου Χορού της Μάλτας, (ZfinMalta Dance Ensemble), την Πειραματική Ακαδημία του Σάλζμπουργκ (SEAD), την ομάδα της Jasmin Vardimon (JV2), το Κέντρο Σύγχρονου Χορού στο Κάιρο, την Ακαδημία Τεχνών της Ισλανδίας, την ομάδα Σύγχρονου Χορού της Παλαιστίνης κ.α. Παραδίδει σεμινάρια τεχνικής και χορογραφίας σε Ακαδημίες Χορού ανά τον κόσμο (Πειραματική Ακαδημία Salzburg –SEAD, Seoul Arts Centre, Cairo Contemporary Dance Centre, Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης ( ΚΣΟΤ), Επαγγελματική Σχολή Χορού Ραλλού Μάνου, Dance Studies University of Malta, Iceland Academy of Arts, Garage 29 Brussels, Dance Cultural Centre Athens, Mimar Sinan Fine Arts University, Istanbul). Σήμερα, εργάζεται ως ανεξάρτητη χορογράφος και performer, και παραδίδει σεμινάρια σύγχρονου χορού και χορογραφίας ανά τον κόσμο.

www.athanasiakanellopoulou.blogspot.gr

Γεννήθηκε το 1954 στην Αθήνα, με καταγωγή από τη Σέριφο και τη Σμύρνη.

Σπούδασε Νομικά στη δραματική σχολή του Πέλου Κατσέλη από την οποία και αποφοίτησε το 1975.

Έχει συνεργαστεί με διάφορους θιάσους και σκηνοθέτες, μεταξύ των οποίων, o Αντώνης Αντύπας («Απλό Θέατρο») και ο Σπύρος Ευαγγελάτος («Αμφι-Θέατρο»).

Αποτέλεσε ιδρυτικό μέλος της εταιρίας θεάτρου «Η Σκηνή» και του θεάτρου «Εμπρός» ( θεατρικός οργανισμός «Μορφές» ) στου Ψυρρή, (το οποίο με τη λειτουργία του συνέβαλε στην αναμόρφωση της γύρω περιοχής). Και οι δύο αυτές ομάδες υπήρξαν από τους σημαντικότερους θεατρικούς πυρήνες της εποχής τους. Διαλύθηκαν τη δεκαετία του '80 και το 2000 αντίστοιχα.

Παράλληλα, σκηνοθετεί στο θέατρο από το 1998 (Ο Δον Ζουάν έρχεται από τον πόλεμο, Θέατρο «Εμπρός») και διδάσκει χρόνια σε σχολές, μεταξύ των οποίων η Δραματική σχολή του «Εμπρός» (του οποίου υπήρξε ιδρυτικό μέλος), του «Εθνικού Θεάτρου» του «Ωδείο Αθηνών» και του «Πανεπιστήμιο Πατρών».

Στον κινηματογράφο, σημαντικές εμφανίσεις του υπήρξαν, μεταξύ άλλων, «Τα Πέτρινα Χρόνια» (1985) του Παντελή Βούλγαρη και ο «Θεόφιλος» (1987) του Λάκη Παπαστάθη -για το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Α' ανδρικού ρόλου στο «Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης»-.

Στο θέατρο, για τη διετία 2002-2004 («Ο ξεριζωμός», «Τρία βήματα πριν»), τιμήθηκε με το Α΄ έπαθλο Αιμίλιος Βεάκης.

Για την ερμηνεία του ως Χιού Ο'Ντόνελ στο έργο «Ο ξεριζωμός» (2003) με το Β΄ βραβείο ανδρικού ρόλου, για τον Πάστορα Μάντερς στους «Βρικόλακες με το Α΄ βραβείο ανδρικού ρόλου, και για τον «Επιστάτη» (2010-11) με το Α΄ βραβείο ανδρικού ρόλου, του περιοδικού «Αθηνόραμα».

Σημαντικότερες εμφανίσεις του στην τηλεόραση υπήρξαν το «Μινόρε της αυγής» (1983-4) του Φώτη Μεσθεναίου και το «10» της Πηγής Δημητρακοπούλου, για το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Α' ανδρικού ρόλου, «Πρόσωπα 2008».

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Σμύρνη και τα τελευταία χρόνια ζει στο Παγκράτι.

ΑΝΤΗΣ ΣΚΟΡΔΗΣ


Ο Άντης Σκορδής γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1983. Σπούδασε σύνθεση στο Berklee College of Music (2007) αποφοιτώντας με Magna Cum Laude και ακολούθησε με μεταπτυχιακές σπουδές στη σύνθεση στο Κονσερβατόριο του Άμστερνταμ όπου αποφοίτησε το 2011 με Zeer Goed. Πέραν της σύνθεσης, ο Άντης κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα από το Κονσερβατόριο του Άμστερνταμ στη Καρνατική μουσική και μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Γκάμελαν (παραδοσιακή μουσική της Ινδονησίας) από το ISI Denpasar της Ινδονησίας.

Ο Άντης έχει συνθέσει όπερες, συμφωνικά έργα, έργα μουσικής δωματίου, ορατόρια και μουσική για χορό και για ταινίες μικρού μήκους. Η μουσική του έχει παρουσιαστεί σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία σε συναυλίες και φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής. Το έργο του “The deeper you go…” βραβεύτηκε με το Βuma Toonzetters Prize 2012, βραβεύοντας τον ώς τον συνθέτη της χρονιάς στην Ολλανδία. Επίσης τα έργα του “Ο Ιππής…” και “Στην βρύσην των ποιών;” πήραν το 1ο και 2ο βραβείο σε διαγωνισμούς σύνθεσης από τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου το 2012 και 2010, και το «17...why not 37?” βραβέυτηκε στο Διεθνή διαγωνισμό σύνθεσης για πιάνο κουιντέτο το 2016 στην Νότια Κορέα. Πέραν από αυτά η μουσική του Άντη έχει διακριθεί μέσα από βραβεία, υποτροφίες και χορηγίες στην Κύπρο, Ολλανδία, Ινδονησία, Κορέα, Η.Π.Α, Ισλανδία και Μεξικό.

Η μουσική του Άντη βρίσκει έμπνευση στην αρχέγονη ανθρώπινη φύση, η οποία εκφράζεται μέσα από μία σύγχρονη μεθοδολογία στην σύνθεση του. Πρόσφατα του έργα βρίσκουν ερεθίσματα από τελετουργικές και μυστικιστικές διαδικασίες ανά παγκόσμιο και από τα βιώματα του. Αυτά τα ερεθίσματα εκφράζονται ως μια απεικόνιση μιας σύγχρονης τελετής χαρακτηριζόμενη από ένταση, μυστικισμό και σκότος. Σκοπός του είναι το βίωμα μιας διαισθητικής διαδικασίας που χάθηκε στο σύγχρονο πολιτισμό, αναζωογονώντας στο κοινό τα πρωτόγονα του ένστικτα.