ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ // ΣΕΜΙΝΑΡΙA

Η Αθανασία Κανελλοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. 'Εχει σπουδάσει με υποτροφία χορό στο Λονδίνο (Rambert School) και στη Ν. Υόρκη ( Martha Graham School) και Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισμό. Για 17 συνεχή έτη έζησε και συνεργάστηκε με πολλές ομάδες στο εξωτερικό, όπως το Χοροθέατρο Wuppertal Pina Bausch ( guest dancer), Les Ballets C de la B, Jasmin Vardimon Company, Cocoondance, Alexandra Waierstal κ.α. Από το 2008 έχει ξεκινήσει τη δική της χορογραφική έρευνα και τα έργα της έχουν παρουσιαστεί σε πολλά φεστιβάλ στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Β. Αφρική. Η χορογραφική της μέχρι τώρα έρευνα έχει επηρεαστεί από την εξέλιξη των ιδεών γύρω από τη γυναικεία ταυτότητα και φύση και γενικότερα τη γυναικεία υποκειμενικότητα τις περασμένες δεκαετίες. Έχει προσκληθεί ως χορογράφος από την ομάδα Σύγχρονου Χορού της Μάλτας, (ZfinMalta Dance Ensemble), την Πειραματική Ακαδημία του Σάλζμπουργκ (SEAD), την ομάδα της Jasmin Vardimon (JV2), το Κέντρο Σύγχρονου Χορού στο Κάιρο, την Ακαδημία Τεχνών της Ισλανδίας, την ομάδα Σύγχρονου Χορού της Παλαιστίνης κ.α. Παραδίδει σεμινάρια τεχνικής και χορογραφίας σε Ακαδημίες Χορού ανά τον κόσμο (Πειραματική Ακαδημία Salzburg –SEAD, Seoul Arts Centre, Cairo Contemporary Dance Centre, Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης ( ΚΣΟΤ), Επαγγελματική Σχολή Χορού Ραλλού Μάνου, Dance Studies University of Malta, Iceland Academy of Arts, Garage 29 Brussels, Dance Cultural Centre Athens, Mimar Sinan Fine Arts University, Istanbul). Σήμερα, εργάζεται ως ανεξάρτητη χορογράφος και performer, και παραδίδει σεμινάρια σύγχρονου χορού και χορογραφίας ανά τον κόσμο.

www.athanasiakanellopoulou.blogspot.gr

Γεννήθηκε το 1954 στην Αθήνα, με καταγωγή από τη Σέριφο και τη Σμύρνη.

Σπούδασε Νομικά στη δραματική σχολή του Πέλου Κατσέλη από την οποία και αποφοίτησε το 1975.

Έχει συνεργαστεί με διάφορους θιάσους και σκηνοθέτες, μεταξύ των οποίων, o Αντώνης Αντύπας («Απλό Θέατρο») και ο Σπύρος Ευαγγελάτος («Αμφι-Θέατρο»).

Αποτέλεσε ιδρυτικό μέλος της εταιρίας θεάτρου «Η Σκηνή» και του θεάτρου «Εμπρός» ( θεατρικός οργανισμός «Μορφές» ) στου Ψυρρή, (το οποίο με τη λειτουργία του συνέβαλε στην αναμόρφωση της γύρω περιοχής). Και οι δύο αυτές ομάδες υπήρξαν από τους σημαντικότερους θεατρικούς πυρήνες της εποχής τους. Διαλύθηκαν τη δεκαετία του '80 και το 2000 αντίστοιχα.

Παράλληλα, σκηνοθετεί στο θέατρο από το 1998 (Ο Δον Ζουάν έρχεται από τον πόλεμο, Θέατρο «Εμπρός») και διδάσκει χρόνια σε σχολές, μεταξύ των οποίων η Δραματική σχολή του «Εμπρός» (του οποίου υπήρξε ιδρυτικό μέλος), του «Εθνικού Θεάτρου» του «Ωδείο Αθηνών» και του «Πανεπιστήμιο Πατρών».

Στον κινηματογράφο, σημαντικές εμφανίσεις του υπήρξαν, μεταξύ άλλων, «Τα Πέτρινα Χρόνια» (1985) του Παντελή Βούλγαρη και ο «Θεόφιλος» (1987) του Λάκη Παπαστάθη -για το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Α' ανδρικού ρόλου στο «Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης»-.

Στο θέατρο, για τη διετία 2002-2004 («Ο ξεριζωμός», «Τρία βήματα πριν»), τιμήθηκε με το Α΄ έπαθλο Αιμίλιος Βεάκης.

Για την ερμηνεία του ως Χιού Ο'Ντόνελ στο έργο «Ο ξεριζωμός» (2003) με το Β΄ βραβείο ανδρικού ρόλου, για τον Πάστορα Μάντερς στους «Βρικόλακες με το Α΄ βραβείο ανδρικού ρόλου, και για τον «Επιστάτη» (2010-11) με το Α΄ βραβείο ανδρικού ρόλου, του περιοδικού «Αθηνόραμα».

Σημαντικότερες εμφανίσεις του στην τηλεόραση υπήρξαν το «Μινόρε της αυγής» (1983-4) του Φώτη Μεσθεναίου και το «10» της Πηγής Δημητρακοπούλου, για το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Α' ανδρικού ρόλου, «Πρόσωπα 2008».

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Σμύρνη και τα τελευταία χρόνια ζει στο Παγκράτι.

ΑΝΤΗΣ ΣΚΟΡΔΗΣ
https://andysskordis.com/

Ο Άντης Σκορδής (Κύπρος, 1983) είναι συνθέτης σύγχρονης μουσικής, με εργογραφία που συμπεριλαμβάνει όπερες, συμφωνικά έργα, μουσική δωματίου, κομμάτια Γκάμελαν,  μουσική για θέατρο, χορό και ταινίες μικρού μήκους. Έχει επίσης δημιουργήσει και διευθύνει κομμάτια μουσικού θεάτρου τα οποία παρουσιάστηκαν σε ορυχεία, ναούς, εγκαταλελειμμένα κτίρια, δάση, κτλ. Σπούδασε σύνθεση στο Berklee College of Music και στο Κονσερβατόριο του Άμστερνταμ, με επιπλέον σπουδές στην Καρνατική μουσική  και στην Μπαλινέζικη Γκάμελαν στο ISI Denpasar στο Μπαλί. Η μουσική του έχει εκτελεστεί παγκοσμίως σε συναυλίες και φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής και έχει λάβει διακρίσεις όπως το Buma Toonzetters Prize (ένα από τα πιο σημαντικά βραβεία σύνθεσης στην Ολλανδία), καθώς και βραβεία από το ISCM, Fedora platform, Third Coast Percussion group, Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, κ.α. Πρόσφατα βραβεύτηκε με το Berlin Opera Prize 2022 και το Black Pencil Prize 2020. Πέραν της σύνθεσης είναι ιδρυτής του σχήματος σύγχρονης μουσικής “ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑ”, παίζει κιθάρα με τους Monsieur Doumani και ασχολείται με τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό.

Κώστας Βασαρδάνης

Ο Κώστας γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου «Εμπρός». Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες: Πάνο Παπαδόπουλο στο «Μια Ζωή Θέατρο» του Ντέιβιντ Μάμετ, Θοδωρή Αμπαζή στις «Σοφολογιότατες» του Μολιέρου, Αντώνη Αντύπα στον «Ξεριζωμό» του Μπράιαμ Φρίελ, στις «Επτά Λογικές Απαντήσεις» του Λεωνίδα Προυσαλίδη και στο «Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα» του Ευγένιου Ο’ Νηλ, Ρούλα Πατεράκη στην παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» - «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή, Άννα Κοκκίνου στις «Ιστορίες του Δημήτρη Χατζή»), Έφη Θεοδώρου στο «Μάρα/Σαντ» του Πέτερ Βάις, Άντζελα Μπρούσκου στον «Τίτο Ανδρόνικο» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, Βίκυ Γεωργιάδου στον «Πουπουλένιο» του Μάρτιν Μακ Ντόνα και στα «Μικροπράγματα» του Έντα Γουόλς, Θανάση Σαράντο στο «Ο Σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι» του Μάριους Φον Μάγιενμπουργκ και άλλους. Έχει τιμηθεί με το Βραβείο «Δημήτρης Χορν» το 2004. Ο ταλαντούχος ηθοποιός με τις ενδιαφέρουσες ερμηνείες επιδιώκει συνεργασίες μέσα από ισότιμες σχέσεις και με πολύμηνες πρόβες και πιστεύει πως κάθε ρόλος, μεγάλος ή μικρός είναι μία πρόκληση που απαιτεί δουλειά αλλά και νοιάξιμο.

 

ΑΝΤΡΕΑΣ ΣΕΓΔΙΤΣΑΣ

Διδάχτηκε τους παραδοσιακούς χορούς στη Δόρα Στράτου με δασκάλους τον Ρούλη, τον Δημήτρη, τον Σάββα.. Διδάσκει από το 2000, κυρίως στους πολυχώρους “ΚΡΑΤΗΡΑΣ” και “Baumstrasse”. Σεμιναριακά στο “ΣΧΕΔΙΟ ΝΗΣΟΛΟΓΙΟ” στα νησιά των Κυκλάδων, στο μουσικό χωριό Άγιος Λαυρέντιος κ.ά. Συνεργάστηκε διδάσκοντας παραδοσιακή κινησιολογία με θεατρικές και χορευτικές ομάδες (π.χ “Sine qua non”, Βάκχες – Σωτήρης Χατζάκης, Ανακατωσάρια Γρεβενών – Τζένη Αργυρίου, Βάκχες – Μάρθα Φριντζήλα, Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου. Τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στο Baumstrasse και στην "Ακτίνα". Του αρέσει να μαθαίνει χορούς σε ανθρώπους που δεν θα πήγαιναν ποτέ σε «σχολή χορού».

Γεννήθηκε στο Διδυμότειχο το 1965. Σπούδασε Φιλολογία στα Ιωάννινα και θέατρο στη Δραματική Σχολή του Εθνικού.

Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Φεστιβάλ Αθηνών, τη Νεα Σκηνή του Λευτέρη Βογιατζή, το Θέατρο του Νότου, το Θέατρο Τέχνης, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Θέατρο Πόρτα, τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Θέατρο Εμπρός, το Θεατρικό Οργανισμό Στιγμή και το θίασο Δρόμος με Δέντρα.

Ιδρυτικό μέλος του θιάσου Κανιγκούντα.

Από το 2007 διδάσκει στο Εθνικό Θέατρο και σε άλλες σχολές.

Στο κινηματογράφο έχει συμμετάσχει σε πολλές μικρού μήκους ταινίες, καθώς και στις μεγάλου μήκους "Έναστρος θόλος", "Ο κύριος με τα γκρι", "Μπραζιλέρο", "Η ψυχή στο στόμα", "Πριν τη νύχτα", "Κι αν φύγω θα ξανάρθω", "Εφήμερη πόλη".

Έχει τιμηθεί με το βραβείο Μαρίκα Κοτοπούλη το 2008

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Το 1975 αποφοίτησε από την Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια, μέχρι το 1990, έζησε στη Χαϊδελβέργη της Γερμανίας, όπου και σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Ιστορία. Το 1985 άρχισε να εργάζεται σαν ηθοποιός, για έξι χρόνια στην Γερμανία και από το 1991 στην Ελλάδα. Συμμετείχε σε παραστάσεις θεάτρων όπως τα Staettische Buehne Heidelberg , Theaterhaus Jena , Stadttheater Magdeburg , Theater an der Winkelwiese Zuerich , Theater Mahagoni Hildesheim , La Mama Theater of New York , Εθνικό Θέατρο, Κ.Θ.Β.Ε., Θέατρο του Νότου, Διπλούς Έρως. Συνεργάστηκε με πολλούς σκηνοθέτες (Χουβαρδά, Μαρμαρινό, Βογιατζή, Πατεράκη, Παπαβασιλείου, Ντουφεξή, Hirche , Goebels, Henkel , von Henning) σε έργα σύγχρονα και κλασσικά. Έχει λάβει μέρος σε 11 κινηματογραφικές ταινίες, ενώ κατά καιρούς εργάζεται και στην τηλεόραση. Έχει εκφωνήσει λογοτεχνικά κείμενα επί ένα εξάμηνο στο Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ (2003-4).

Η Μάνια Μαράτου είναι από τους πρωτεργάτες της αναβίωσης της τέχνης της προφορικής αφήγησης στην Ελλάδα. Είναι μουσικός και αφηγήτρια. Από το 1996 αφηγείται ιστορίες, μύθους, παραμύθια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και έχει συμμετάσχει σε εγχώρια και διεθνή φεστιβάλ. Στις αφηγήσεις της συνοδεύει τον εαυτό της με κρουστά μουσικά όργανα. Ακόμη, διδάσκει την τέχνη της αφήγησης σε εργαστήρια και σεμινάρια. Δίδασκε το μάθημα “Τέχνη και Αφήγηση” στο Διδασκαλείο των νηπιαγωγών του ΤΕΑΠΗ του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου των Αθηνών. Συνεργάστηκε με το Κέντρο Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών από την ίδρυσή του και δίδαξε τεχνική της αφήγησης στη Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης του Κέντρου. Δημιουργεί και εκπονεί εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά, συνδυάζοντας αφήγηση και χειροτεχνία σε σχολεία, και σε συνεργασία με το Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα.

Από το 2004 έχει εμβαθύνει στη μυθολογική αφήγηση, ερευνά τον επικό λόγο και τις σύγχρονες εφαρμογές του , και επεξεργάζεται τα έπη του Ομήρου.

Από το 2007 μέχρι το 2013 έστηνε τη “Χάιμα” μία τέντα από το Μαρόκο, χωρητικότητας 100 ανθρώπων, σε φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα, και έλεγε εκεί τις ιστορίες της μαζί με τους συνεργάτες της.

Ακόμη, διοργανώνει διαφόρων ειδών πολυσυμμετοχικά αφηγηματικά γεγονότα, κατά προτίμηση σε δημόσιους, ανοιχτούς χώρους της πόλης. Έχει απαγγείλει, ήδη από το 2006 ολόκληρες ραψωδίες από την Οδύσσεια στο Θησείο, διοργάνωσε το 2010 τον “Παραμυθώνιο, όπου με ένα διαδικτυακό κάλεσμα μαζεύτηκαν περίπου εκατό άνθρωποι στο πλακόστρωτο μπροστά στον Λουμπαρδιάρη στου Φιλοπάππου και αφηγήθηκαν ιστορίες για πάνω από τρεις ώρες, διοργάνωσε μαραθώνιες αναγνώσεις της Ιλιάδας και της Οδύσσειας στο δρόμο με τη συμμετοχή ακόμα και περαστικών και το καλοκαίρι του 2014 διάβασε τρεις φορές ολόκληρη την Ιλιάδα, 12 μέρες συνεχόμενες κάθε φορά, 2 ραψωδίες την ημέρα, στην Πνύκα, στα Εξάρχεια και στον Κεραμεικό.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
https://www.facebook.com/maratoum
http://manyamaratou.wordpress.com

http://www.athosdanellis.com

Άθως Δανέλλης

Ο Άθως Δανέλλης γνώρισε και αγάπησε τον Καραγκιόζη σε πολύ μικρή ηλικία, μαθητεύοντας σε παλιούς δασκάλους της Τέχνης.

Σπούδασε δημοσιογραφία στην Αγγλία. Συνεργάζεται με την Ε.Ρ.Α., την ελεύθερη ραδιοφωνία και τον περιοδικό τύπο παρουσιάζοντας σειρές εκπομπών με θέμα το ελληνικό και παγκόσμιο Θέατρο Σκιών.

Με τον ‘‘Αθηναϊκό Θίασο Σκιών’’ του, έχει λάβει μέρος σε πολλά φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Αμερική, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία κ.α.).

Από το 1989 διατηρεί μόνιμες σκηνές όπου παρουσιάζει σπάνια έργα από το ρεπερτόριο του Ελληνικού Θεάτρου Σκιών καθώς και δικές του πρωτότυπες δημιουργίες, κρατώντας ζωντανή αυτή την τόσο σημαντική λαϊκή θεατρική παράδοση.

Διδάσκει την τέχνη του Θεάτρου Σκιών (ιστορία και θεωρία, ύφος και μίμηση, ρόλος της μουσικής στην παράσταση, κατασκευή και ζωγραφική φιγούρας, σκηνικού και ρεκλάμας) σε σεμινάρια ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Με τον συνάδελφό του Γιάννη Παπαδόπουλο ίδρυσαν το “Θέατρο Σκιών Κρήτης”.

Χαρά Κότσαλη

Αποφοίτησε από την Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού Ραλλού Μάνου,το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και το Επαγγελματικό Τμήμα Drums του Μοdern Music School.

  Ως ερμηνεύτρια έχει συνεργαστεί με τους Xρήστο Παπαδόπουλο, Ευριπίδη Λασκαρίδη,  Πατρίσια Απέργη, Ίριδα Καραγιάν ,Tζένη Αργυρίου ,Σοφία Μαυραγάνη, Ερμίρα Γκόρο, Σίμο Κακάλα, Σοφία Πάσχου, Αλίκη Καζούρη, Iωάννα Αγγελοπούλου,Θωμά Μοσχόπουλο, Αποστολία Παπαδαμάκη, Mιχάλη Κωνσταντάτο, Μέντη Μέγα, Αρτεμη Λαμπίρη, Μαργαρίτα Τρίκκα, Vahid Evazzadeh, Άντζελα Μπρούσκου, Ελληνικό Χορόδραμα κ.α, δίνοντας παραστάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Έχει συμμετάσχει στο δίκτυο Aerowaves με τα έργα Mothers της Ίριδας Καραγιάν, D.opa της Πατρίσιας Απέργη, Εlvedon του Χρήστου Παπαδόπουλου και Speecchless της Σοφίας Μαυραγάνη. Ηταν perforner στο solo ' Legacy ' και το ντουέτο 'Time to mourn' της Ίριδας Καραγιαν, τα οποία βραβεύτηκαν με το βραβείο Jarmila Jerabkova στην Πράγα .Συμμετείχε στην ταινία Suntan του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου. Συγχορογράφησε το έργο manoeuvre _ που έκανε πρεμιέρα στο 7ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων στη Στέγη του Ιδρύματος  Ωνάση.

  Έχει επιμεληθεί την κίνηση θεατρικών παραστάσεων στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, στη Μικρή Επίδαυρο, στο Φεστιβάλ Αθηνών , στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου , στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής , τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών κ.α. σε σκηνοθεσίες των Θάνου Παπακωνσταντίνου, Θωμά Μοσχόπουλου, Έκτορα Λυγίζου, Ακύλλα  Καραζήση, Ανέστη Αζά, Αργύρη Ξάφη, Σύλβιας Λιούλιου, Χάρη Φραγκούλη, Δημήτρη Ξανθόπουλου, Ειρήνης Φαναριώτη, κ.α.

  Έχει διδάξει χορό και αυτοσχεδιασμό σε studios και σχολές χορού της Αθήνας και σε ειδικά ιδρύματα (γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού, σχολείο μεταναστών), κ.α Από το 2016 διδάσκει σύγχρονο χορό στις επαγγελματικές σχολές χορού Ραλλού Μάνου και Πέτροβα–Μαρμαρινού. Έχει συμμετάσχει στην παιδαγωγική ομάδα της σύμπραξης «παρεμβάσεις νέων χορογράφων στα σχολεία της Ανατολικής Αττικής». Υπήρξε για 3 χρόνια βοηθός της Π.Απέργη σε εργαστήρι κίνησης για ανθρώπους ηλικίας 65 ετών και άνω (Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών) Τα τελευταία 4 χρόνια, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής συντονίζει το εργαστήρι χορού στις γυναικείες φυλακές του Ελεώνα Θήβας.